سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام‌جمعه موقت بزمان:

سنت تیراندازی در جشن عروسی جرم است

امام‌جمعه موقت شهر بزمان گفت: هر چیزی که به ضرر مردم باشد در تمام دنیا منع و جرم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید جهانگیری، امام‌جمعه موقت شهر بزمان در خطبه‌های نمازجمعه بین نمازگزاران بیان کرد: از ارتکاب به گناه بپرهیزید و تقوای الهی را بیشه کنید.
 
 وی افزود: هر وقت در مقابل دین خداوند ایستادید باید از دین خدا دفاع کنید.
 
 این خطیب جمعه تصریح کرد: وارثان و صاحبان زمین مؤمنان و پاکان هستند و این وعده الهی است و قطعاً محقق خواهد شد.
 
 وی اضافه کرد: برترین اعمال انتظار فرج بوده و هر کس بمیرد و امام‌زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.
 
 حجت‌الاسلام جهانگیری عنوان کرد: کسی با اعمال هفتاد پیامبر خدا را ملاقات کند؛ ولی امامت و ولایت اهل‌بیت (ع) را قبول نداشته باشد هیچ‌گونه توبه و استفغاری از او قبول نمی‌شود مگر با ولایت.
 
 وی خاطرنشان کرد: مراجع معظم تقلید جانشینان امام‌زمان (عج) هستند، ما مسائل و احکام خود را از آنها فرامی‌گیریم.
 
 وی اظهار کرد: مردم مظلوم و ستمدیده غزه و فلسطین در بدترین حالت زندگی قرار دارند و بدترین ظلم‌ها بر آنها می‌شود به جز محور مقاومت دیگر هیچ کشوری از آن دفاع نمی‌کند به‌ویژه حکام عرب و کشور‌های مسلمان هنوز اسرائیل را حمایت می‌کنند.
 
 وی گفت: دنیادار مکافات بوده و خداوند جواب هر کس را طبق اخلاق و رفتار و کردار خودش می‌دهد، سرنوشت صدام به کجا رسید و چطور شد، این تازه مجازات این دنیای او بود و آخرتش سر جای خود است.
 
 امام‌جمعه شهر بزمان عنوان کرد: امروز روز آغاز امامت و ولایت امام‌زمان (عج) بوده و ما تمام سعی و تلاش خود را داشته باشیم تا این بزرگوار از ما راضی باشد و بدا به حال آن کسی که امام‌زمانش از او ناراضی باشد.
 
 وی اضافه کرد: هفته پیشرو ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) را داریم و هفته پیشرو هفته وحدت است و قطعاً اگر اکنون پیامبر در جمع ملل بودند همه مسلمین را متحد می‌کرد در همه زمینه‌ها به‌خصوص اتحاد در مقابل کفر و نابودی ظالم و اسرائیل می‌ایستاد.
 
 حجت‌الاسلام جهانگیری تصریح کرد: خداوند سبحان همه انسان‌ها را مثل هم خلق نکرده، برای عروسی‌ها چشم و هم چشمی زیاد بوده و در عروسی‌ها ما روزبه‌روز دنبال انواع مد و رسم هستند که متأسفانه باعث بالارفتن سن ازدواج و عدم ازدواج شده، زندگی جوانان خود را با گناه آغاز نکنید و هر کس اگر رسمی را ماندگار کرد تاقیام‌قیامت در آن شریک بوده اگر خوب باشد ثواب می‌برد و اگر بد باشد گناه برای او ثبت می‌شود، به چه دلیل و به کدام آیین نیمه‌های شب تیراندازی و زن و بچه مردم را مضطرب و ناراحت می‌کنید و در این زمینه چندین سقط‌جنین و سکته و وحشت‌زده از بین مردم داشتیم که فقط به‌خاطر همین ندانم‌کاری و نفهم کاری‌هایی بوده که در جشن عروسی انجام دادند.
 
 وی گفت: هر چیزی که به ضرر مردم باشد در تمام دنیا منع و جرم محسوب می‌شود.
 
 امام‌جمعه موقت شهر بزمان عنوان کرد: وظیفه بزرگان و خانواده‌ها و مسئولین این است که جلوی این مسائل را بگیرند تا ظلمی صورت نگیرد.
 
 وی ادامه داد: از خانواده‌های محترم که مسائل را در عروسی‌ها مراعات می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.