سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام‌جمعه سراوان:

وحدت میان امت اسلامی یکی از ضروریات است

امام‌جمعه سراوان گفت: وحدت میان امت اسلامی یکی از ضروریات است که خدای متعال در قرآن در باب وحدت تأکید دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری بیان کرد: آغاز امامت منجی عالم بشریت یکی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی برای بشریت بالاخص برای دنیای اسلام است را تبریک می‌گویم. امامت امام ما ادامه راه همه انبیا، اوصیا و اولیاست و استمرار بخش این مسیر است، اگر امامت منجی عالم بشریت نبود راه همه انبیا متوقف و بی نتیجه می‌ماند.
 
وی افزود: وجود نازنین امام عصر (عج) استمرار بخش حقیقت و نهایی‌کردن حق در عالم است و امید مستضعفان است، این ایام عید امت اسلامی است همه اعیاد ما را متوجه گذشته می‌کند، اما تنها عیدی که نوید‌بخش و متوجه آینده می‌کند امامت منجی عالم بشریت است و ما را در مسیر بسترسازی برای آینده توجه می‌دهد.
 
امام‌جمعه سراوان ادامه داد: تبلیغات و سیاه‌نمایی‌هایی که در عالم استکباری ایجاد می‌کنند که احساس بن‌بست و ناامیدی و ضعف کنیم با امامت منجی عالم بشریت خط بطلانی بر تمام باطلان عالم کشیده شده است.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری اضافه کرد: امروزه دنیا دچار دو گروه شده است، گروهی سلطه گری می‌کنند که با سلطه‌گری صد سال قبل تفاوت دارد امروز سلطه‌گری با رنگ و لعاب و سیاست دیگر صورت می‌گیرد، دست کشور‌های استکباری مانند امریکا، انگلیس و اروپایی به سلطه‌گری و استکباری آلوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امامت منجی عالم بشریت به این معناست نه سلطه‌گری کنید و نه زیر بار سلطه رویم و بلکه بستر را برای عدالت و قسم ایجاد کنیم تا با ظهور امام بتوانیم به صورت کامل بحث عدالت و مساوات را در عالم امروزی داشته باشیم.
 
امام‌جمعه سراوان اذعان کرد: انقلاب اسلامی یکی از تحولاتی است که بستر ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند که باید همه تلاش کنیم، هجمه‌هایی که امروز علیه انقلاب است به جهت این ویژگی و هدف مقدس انقلاب است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: ولادت نبی مکرم اسلام (ص) را در پیش داریم، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هفته وحدت نام‌گذاری شده است. وحدت میان امت اسلامی یکی از ضروریات است که خدای متعال در قرآن در باب وحدت تأکید دارد.
 
وی گفت: یکی از وحدت‌آفرین‌ترین چهره معاصر؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که در تمامی فرموده‌های ایشان بحث وحدت مطرح می‌شود.
 
امام‌جمعه سراوان بیان کرد: اگر وحدت اسلامی وجود داشت رژیم صهیونیستی جرعت چنین جنایاتی را به پیکر اسلام نداشت، این جنایت‌ها در طول تاریخ کم بود که جلوی چشمان همگان در این عصر زن، کودک، بیمارستان و مدرسه را به خاک و خون کشیده، جنایت این چنین محکوم و مقاومت مردم غزه را باید تحسین کرد و افرادی که ادعای رعایت حقوق بشر و دایه صلح و امنیت دارند باید خجالت بکشند.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق، گفت: کشور و مردم عراق برای ملت ما دارای اهمیت ویژه‌ای است، علاقه‌ی خاصی به کشور و سرزمین داریم، مشترکات دینی و مذهبی و فرهنگی داریم امیدواریم این سفر آثار خوبی به دنبال داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.