سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن عید بیعت در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) مراسم جشن عید بیعت امروز، ۲۳ شهریورماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در این مراسم با بیان اینکه روزی فرا می‌رسد که دین حق توسط اولیا خدا و توسط اهل بیت (ع) در سراسر عالم گسترش پیدا خواهد کرد، گفت: امروز در نقاط مختلف دنیا اتفاقات بزرگی همچون عملیات طوفان‌الاقصی و… که رقم می‌خورد، نشان دهنده یک حادثه بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل حاجی‌پور با بیان اینکه ظهور حضرت حجت قطعی است، گفت: ظهور امام زمان (عج) وعده الهی است که ۱۴۰۰ سال پیش خداوند این وعده را در زمان پیامبر داده است و دین اسلام جهانی خواهد شد.

او با تاکید بر لزوم زمینه‌سازی ظهور در عصر حاضر بیان کرد: اگر قرار باشد در این طراحی الهی یک نقشی برای انسان دیده شود، باید سهم خود را در این طرح بزرگ جهان بشناسیم و سپس نقش‌آفرینی کنیم.

حاجی‌پور تصریح کرد: قطار زیبایی‌ها به مقصد ظهور حرکت خواهد کرد و هرکس سوار این قطار نباشد، محروم خواهد شد همچنین طبیعی است که در این جایگاه بزرگ و قرارگیری در سپاه جبهه حق، انسان‌ها باید تربیت شوند و کسی که در سپاه حضرت مهدی (عج) نقش بزرگی ایفا کند، باید خود تبدیل به شخصیت بزرگی تبدیل شود همانطور که در سپاه سید الشهدا انسان‌هایی همانند حبیب، بریر و… حضور داشتند که در کوران حوادث که باران بلا می‌بارد در کنار ولی خداوند ایستادند و امروز همه جهان از آن‌ها به عظمت یاد کنند.

او با تاکید بر اینکه باید خود را برای روز بزرگ ظهور آماده کنیم، بیان کرد: کسانی که از این دنیا بزرگ‌تر هستند و تذهیب نفس داشتند، می‌توانند در رکاب ولی خدا بمانند و واقعه عاشورا که بزرگ‌ترین درس تاریخ بشر است، به ما می‌آموزد که برای ایستادن در کنار امام باید از این دنیا گذشت.

این استاد حوزه علمیه، نامه ۴۵ نهج‌البلاغه را که امیر المومنین (ع) به یکی از حاکمان زمان خود که فقرا را فراموش کرده بود و سر سفره اغنیا می‌نشست را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید در این دنیا اهل تلاش و مبارزه باشیم و عفت را همیشه در وجود خود تقویت کنیم.

حاجی‌پور با توجه به علائم دوران آخرالزمان، گفت: جهاد تبیین غبار شبهات را از ذهن جوانان ما پاک می‌کند چراکه یک شبهه می‌تواند انسان را به انتهای جهنم ببرد بنابراین در آخر الزمان اول باید خود را با بندگی خالصانه خداوند و تقوا بسازیم و آماده کنیم تا دل از دنیا بکنیم و بتوانیم انسان‌ها را از دنیا نجات دهیم.

قرائت دعای عهد، دعای ندبه و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های جشن سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بودند.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.