سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

امر وحدت از اولویت‌های اسلام است

نمازجمعه این هفته تهران (۲۳ شهریور) به امامت حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام صدیقی، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) گفت: امام زمان (عج) دل‌هارا خانه خدا می‌کند، حضرت ولیعصر (عج) غیر خدا را از دل جارو می‌کند. حضرت دل‌هارا عرش خدا می‌کند. قلوب انسان مملو از عشق خداست و همگان بوی خدا می‌دهند. 

امام جمعه موقت تهران گفت: شما خداجویان و خودم را به رعایت حریم حق تعالی و توجه به اینکه همیشه خدا حاضر و ناظر است، دعوت می‌کنم. باید همواره با رضای او نفس بکشیم و از غضب حق تعالی وحشت کنیم.

خطیب نماز جمعه درباره هفته وحدت افزود: ربیع‌المولود است و برحسب روایات که بین طریقین اختلاف دارد، ولادت آخرین پیامبر خدا و سفره‌گستر رزق انسان‌ها تا روز قیامت حضرت محمدبن‌عبدالله (ص) است.

او همچنین ادامه داد: از دوران بنیان‌گذار حکیم نظام جمهوری، امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) این هفته به عنوان هفته کمر بستن امور مسلمین برای ایجاد ارتباط و وحدت و همچنین مقابله با تفرقه و ایجاد محبت نسبت به یکدیگر هفته وحدت نام گرفت.

صدیقی درباره وحدت گفت: وحدت قائم به حیات است و اعضای بدن ما تا زمانی که روح در بدن داریم، در شکل یک کشور به وظیفه‌شان عمل می‌کنند و همه کنار هم و مدافع هم هستند. ولی هنگامی که روح گرفته می‌شود، این بدن متعفن می‌شود و اعضای بدن متلاشی می‌شوند.

وی یادآور شد: متلاشی شدن جامعه، علامت مرگ است و وحدت علامت حیات است. هویت امت اسلامی اساسا جمعی است؛ هویت اتحادی، ارتباطی است و این به مرکزیتی قائم است.

او همچنین درباره اتحاد از منظر الهی به داستان حضرت موسی (ع) و برادرش هامون اشاره کرد و گفت: وحدت از منظر وحی الهی مهم است. همه باید حریم همدیگر را حفظ کنیم. آبروی یکدیگر را نبیریم، برای همدیگر پرونده درست نکنیم، حق یکدیگر را پایمال نکنیم و نسبت به یکدیگر ایثار و محبت داشته باشیم. همه اثر و خلق خدا هستیم و هر کدام از ما باید به عنوان خلق خدا به یکدیگر عشق بورزیم.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: حفظ کیان امت اسلامی در جهان اسلام و در وسعت جغرافیا، و همچنین حفظ کرامت اسلامی و افزودن بر اقتدار آن و همت برای بالا بردن غنای اقتصادی کشور‌های اسلامی، ضروری است.

صدیقی افزود: امر وحدت از اولویت‌های اسلام است و باید در قدم اول، اتحاد را از خانواده شروع کرد و در مراحل بعدی به سطح منطقه و بین‌المللی رسید.

امام جمعه موقت تهران همچنین درباره وحدت شیعیان و اهل تسنن گفت: امروز دشمن با اساس اسلام مقابله می‌کند. قرآن را می‌سوزاند و کاری به شیعه یا سنی ندارد. دنیای کفر، عناد آشتی‌ناپذیر با آنها دارد. آمریکا و اسرائیل سلاح اتمی و اطلاعاتی دارند، اما عقل و اعتقادی به خدا و کرامت انسانی ندارند و به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند. مهم‌ترین سلاح دشمن برای استعمار، ایجاد تفرقه بوده است.

صدیقی یادآور شد: فرعون زمان ما آمریکا و صهیونیست‌ هستند که حتی به زن‌ها رحم نمی‌کنند. فرعون در قدیم فقط به پسر‌ها رحم نمی‌کرد، اما فرعون زمان ما هم به دختر و هم پسر رحم نمی‌کند و در نهایت غساوت قلبی، قصد نابود کردن نسل اسلام را دارند. باید چشم‌ها را باز کنیم و ببینیم که برای مهار این آتش چه کاری باید کرد. 

وی همچنین گفت: ما دست برادران اهل سنت را می‌فشاریم و در هر جا مظلومی ببینیم، حامی او هستیم.

صدیقی در ارتباط با نخستین سفر برون‌مرزی رئیس جمهور گفت: انتخاب کشور عراق، انتخاب درستی بوده و ما با این کشور اشتراکاتی داریم و از جهاتی با عراق یک خانواده‌ایم. عراق و ایران زیر قبه امام علی (ع) امام حسین (ع) و سایر معصومین هستند و دل به یک نقطه مرکزی داده‌اند. این امر باعث نزدیک‌تر شدن دل‌ها نیز می‌شود. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نخستین دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: همه مردم ما توقع دارن که دولت محترم، ۱۳ توصیه کلیدی را در دستور کار قرار دهد.

او همچنین در پایان صحبت‌های خود در رابطه با توقعات مردم از دولت جدید گفت: براساس نظرسنجی، توقعات مردم مواردی همچون عملی کردن وعده‌ها، مردمی بودن، درد مردم را از نزدیک لمس کردن، عدالت محوری، پررنگ کردن روحیه اعتماد و امید، اشتغال، مبارزه با فساد، بهبود روابط با سایر کشور‌ها و مهم‌تر از همه پیروی از رهنمود‌های حکیم دوران و رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.