سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان اوج وحدت شیعه و سنی است

سرپرست فرمانداری ویژه زابل گفت: اتحاد و برادری زیادی بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان وجود دارد و اکنون اوج وحدت بین شیعه و سنی را در این استان نظاره‌گر هستیم.

علی ولایتی پور در نشست هماهنگی برگزاری اعیاد هفته وحدت در شهرستان زابل با بیان اینکه سیستان و بلوچستان نمونه بارز وحدت شیعه و سنی و هم‌زیستی آنان در استان و کشور است، بیان کرد: وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، از دستاورد‌های دین مبین اسلام و اساس تعالیم و آموزه‌های دینی است و باید با خدمت عادلانه انسجام و هم‌بستگی بین اقوام و مذاهب مختلف را تقویت کنیم.

 وی همچنین وحدت، را عامل شکست توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به انحای مختلف در جهت ایجاد اختلاف به شیعه و سنی تلاش می‌کنند، مسلمانان باید به دنبال تحکیم وحدت و یکپارچگی بیشتر برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها باشند.
 
 فرماندار ویژه زابل خاطرنشان کرد: آنان همچنین با ایجاد اختلاف بین پیروان مذاهب و تشکیل و تقویت جریان‌های تکفیری به دنبال گسترش سلطه خود در جوامع اسلامی هستند.
 
 معاون استاندار افزود: در این شرایط، بر همه ما واجب است بیش‌ازپیش با وحدت و یکپارچگی بتوانیم در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.
 
 ولایتی پور سیستان را با وجود تنوع اقوام و مذاهب، الگوی وحدت در کشور دانست و گفت: مردم ساکن در این منطقه با وجود تنوع قومی و مذهبی همانند ید واحده در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
 
 وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم اقتدار و سربلندی این نظام به‌خاطر وحدت و انسجام مردم و رهبری‌های مقتدرانه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به‌دست‌آمده است.
 
 وی افزود: وحدت و برادری خواست مردم سیستان و بلوچستان است و به همین دلیل شیطنت‌های دشمن برای ضربه‌زدن به این وحدت تاریخی همواره بی‌اثر مانده و شکست‌خورده است.
 
 ولایتی پور تأکید کرد: در جلسات و نشست‌ها درباره وحدت امت اسلامی صحبت می‌کنیم؛ ولی آن چیزی که به‌صورت واقعی اتفاق افتاده را می‌توان در سیستان و بلوچستان دید.
 
 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، این استان پایتخت وحدت اسلامی است و قرن‌ها و سال‌هاست که طوایف و قومیت‌های مختلف در بلوچستان و سیستان زندگی می‌کنند و پیوند‌های ناگسستنی خویشاوندی، فرهنگی، اجتماعی و فامیلی و حتی اقتصادی میان آنان وجود دارد.
 
 وی افزود: در سیستان کارمندانی را سراغ دارم که اگرچه شیعه هستند؛ ولی همسر اهل‌سنت دارند و خانواده‌های مختلف شیعه و سنی با هم پیوند برقرار کرده‌اند و در واقع چیزی به‌عنوان اختلاف شیعه و سنی در این استان وجود ندارد. البته عده‌ای از بیرون تلاش می‌کنند تا به مسائل وحدت‌بخش ضربه بزنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.