سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی در ارتفاعات کوه سمر کهگیلویه مهار شد

آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات کوه سمر شهرستان کهگیلویه پس از چهار روز تلاش نیرو‌های محلی و امدادی امروز جمعه بیست و سوم شهریور ماه مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: این آتش سوزی با همراهی جوامع محلی، نیرو‌های ستاد بحران و کمک بالگرد ارتش جمهوری اسلامی مهار شده است.

علیرضا نیکروز روز شنبه گفت: برای مهار این آتش سوزی چهار سورتی پرواز به منظور هلی برن نیرو‌های امدادرسان صورت گرفت.

وی بیان کرد: ساعتی پیش نیرو‌های امدادگر با استفاده از بالگرد برای پایش آتش سوزی در کوه سمر به منطقه اعزام شدند تا در صورت فوران دوباره آتش آن را در کمترین زمان ممکن خاموش کنند.

واعظی عنوان کرد:شعله‌های آتش طی روز‌های اخیر در عرصه‌های طبیعی ارتفاعات کوه سمر پیش از این چندین بار مهار شده، اما وزش باد و سقوط کنده‌های آتش به پایین دست منجر به فوران دوباره آن می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: وجود علف‌زار‌های خشک و سختگذر بودن منطقه سبب طولانی شدن مدت زمان مهار آتش شده بود.

وی تاکید کرد: بیشترین گستره این آتش سوزی در بخش مراتع بوده است، اما جنگل‌ها هم از حادثه یاد شده خسارت دیده اند.

واعظی تاکید کرد: وسعت عرصه‌های طبیعی خسارت دیده از آتش سوزی ارتفاعات سمر پس از مهار کامل آن و برآورد از سوی کارشناسان منابع طبیعی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل آتش سوزی ارتفاعات کوه سمر عامل انسانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:روشن کردن آتش هنگام برداشت عسل در نزدیکی درختان جنگلی کنار و بن یکی از عوامل مهم روشن شدن شعله‌های آتش درعرصه‌های طبیعی استان در تابستان امسال بوده به همین علت نیاز است شهروندان در این خصوص جوانب احتیاط را رعایت کنند تا میراث طبیعی زاگرس طعمه حریق نشود.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.