سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویق صدور مجوز انگلیس و آمریکا به اوکراین برای حمله به خاک روسیه

نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت که واشنگتن و لندن فعلا به اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی را نمی‌دهند.

علی‌رغم تبلیغات گسترده آمریکا درباره ارائه مجوز به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی، لندن می‌گوید این مجوز امروز (جمعه) صادر نخواهد شد.

«کایر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس در این‌باره گفت که واشنگتن و لندن قصد ندارند در نشست سران دو کشور در روز جمعه، به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به اهدافی در روسیه را بدهند.

استارمر روز جمعه در واشنگتن با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کند؛ نشستی که رسانه‌های غربی گفته بودند انتظار می‌رود در آن لغو ممنوعیت فعلی حملات ارتش اوکراین با سلاح‌های دوربرد غربی به عمق روسیه اعمال شود.

شبکه «آی‌تی‌وی»، اما در این‌باره گزارش داد: «با این حال استارمر به صراحت اعلام کرد که در دیدار روز جمعه با بایدن در کاخ سفید، به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های غربی برای حمله به پایگاه‌های هوایی و موشکی در روسیه داده نخواهد شد».

طبق این گزارش، نخست وزیر انگلیس این موضوع را در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای عازم به واشنگتن اعلام کرد.

استارمر در این‌باره تصریح کرد که تصمیم برای گسترش استفاده از موشک‌های «توفان سایه» اقدامی تاکتیکی بود، در حالی که گفتگو‌های او با بایدن کاملاً بر راهبرد متمرکز خواهد بود.

پیش از این، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که ارائه مجوز توسط غرب نیرو‌های مسلح اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه، گامی خطرناک به سوی تشدید تنش‌ها است.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.