سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح فرهنگی کاروان های دانایی در ۴۰۰ کانون مسجد البرز

مدیر ستاد طرح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز از آغاز فرهنگی کاروان‌های دانایی در ۴۰۰ کانون مسجد این استان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم خبر داد.

 

حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از طرح های مهم به منظور گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، طرح کاروان دانایی است که با هدف بروزرسانی کتابخانه های مساجد، رشد و آگاهی عمومی مردم و ترویج فرهنگ مطالعه طرح ریزی شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: همچنین در اجرای طرح کاروان دانایی در ۱۶۵ کانون مسجد استان شبکه دانایی ایجاد می شود.

به گفته وی، بیش از یکصدهزار جلد کتاب در موضوع هایی همانند روانشناسی، قرآنی، داستانی، خودسازی، تاریخی، جامعه شناسی، مسائل سیاسی روز و امثال آن در اجرای طرح دانایی به کتابخانه های مساجد ارسال می شود.

وی با بیان این مطلب که طرح پایش کتابخانه های مساجد نیز از جمله قالب های اجرایی این طرح است تصریح کرد: یکی از طرح های قابل ذکر در این حوزه، پایش کتاب های مساجد است.

شکری ادامه داد: کتابخانه های مساجد استان البرز به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی از حیث پیشخوان کتاب، پراکندگی و گستردگی در استان البرز در قالب سامانه ای به ۱۶۵ کتابخانه می رسد که از این تعداد ۸۵ مورد مخزن دار و ۸۰ مورد باز هستند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: اجرای طرح شنبه های با کتاب با همکاری امام مسجد به منظور معرفی کتاب خوب از جمله طرح هایی است که همچنان اجرا می شود و در هر شنبه فعالان مسجدی یک کتاب را تورق می کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.