سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران هیچ برنامه‌ای برای عملیات ترور یا ربایش در غرب ندارد

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ هدف و برنامه‌ای برای عملیات ترور یا ربایش در غرب یا هر کشور دیگری ندارد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات پیرامون اتهامات علیه کشورمان مبنی بر برنامه‌ریزی برای ترور مخالفین در خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ هدف و برنامه‌ای برای عملیات ترور یا ربایش در غرب یا هر کشور دیگری ندارد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: این خبرسازی‌ها ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی، فرقه تروریستی منافقین مستقر در آلبانی و برخی سرویس‌های اطلاعاتی غربی از جمله آمریکاست تا جنایات رژیم صهیونیستی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

گفتنی است، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است: آصف‌رضا مرچنت به دلیل تلاش برای انجام یک عمل تروریستی فراتر از مرز‌های ملی و قتل در ازای دریافت پول به عنوان بخشی از طرحی برای ترور یک سیاستمدار یا مقام دولتی در خاک آمریکا متهم شد.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا ادعا کرده است: وزارت دادگستری، تلاش‌های ایران برای هدف قرار دادن مقامات دولتی کشورمان و به خطر انداختن امنیت ملی ما را تحمل نخواهد کرد. همانطور که این تروریسم و قتل برای اتهامات اخیر علیه آصف مرچنت نشان می‌دهد، ما همچنان به پاسخگو ساختن کسانی که به دنبال اجرای توطئه مرگبار ایران علیه آمریکایی‌ها هستند، ادامه خواهیم داد.

کریستوفر رأی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز با تکرار ادعا‌ها و اتهامات اثبات نشده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شده است: یک توطئه به رهبری خارجی برای کشتن یک مقام دولتی یا هر شهروند آمریکایی، تهدیدی جدی برای امنیت ملی ما است و اف بی آی با تمام توان و منابع خود با این اقدامات مقابله خواهد کرد. حفاظت از آمریکایی‌ها در برابر تروریست‌ها بالاترین اولویت ما است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.