سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ونزوئلا سفیر اسپانیا را فراخواند

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر دفاع اسپانیا، سفیر این کشور را فراخواند.

ایوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا از طریق کانال تلگرامی خود اعلام کرد که کاراکاس با توجه به اظهارات مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا که آن را «بی ادب و گستاخ» خواند، سفیر اسپانیا را احضار کرد.

روبلز پیشتر در بحبوحه تیره شدن روابط بین دو کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا از دولت قانونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور به عنوان «دیکتاتوری» یاد کرد. «ادموندو گونزالس» کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ژوئیه که در برابر مادورو شکست خورد، این کشور را به مقصد اسپانیا ترک کرد و در آنجا درخواست پناهندگی سیاسی کرد و روابط بین کاراکاس و مادرید را پیچیده‌تر کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه با بیان اینکه دولت وی سفیر خود را نیز برای رایزنی از مادرید فرا می‌خواند، گفت: این تصمیم «نشان دهنده بدتر شدن روابط دو کشور است.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا که برای سومین دوره پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده، اما اپوزیسیون بدون ارائه سند و مدرکی آن را به چالش کشیده بود، اخیرا در جمع هوادارانش گفته بود، گونزالس نفر دوم انتخابات از ائتلاف اپوزیسیون این کشور در حال آماده شدن برای فرار از ونزوئلا است.

مادورو در تجمعی مقابل کاخ ریاست‌جمهوری میرافلورس به هوادارانش گفت خواستار دستگیری «ماریا ماچادو» و گونزالس، از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا شده و آنها را متهم به تحریک «کودتا» کرد.

در انتخابات ونزوئلا، مادورو با اکثریت آرا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد، اما اپوزیسیون و کشور‌های غربی و بسیاری از کشور‌های همجوار ونزوئلا نتایج این انتخابات را به چالش کشیده و خواستار بررسی مجدد آرا شده‌اند؛ اتهاماتی که کاراکاس رد می‌کند. در همین حال، آمریکا و کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه نزدیکان و متحدان کاراکاس اعمال کرده است.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.