سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های موشکی پاکستان بار دیگر هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت

آمریکا بار دیگر همکاری‌های نظامی پکن و اسلام‌آباد را هدف گرفت و به همین بهانه برنامه‌های موشکی پاکستان را تحریم کرد، اقدام مشابهی که اوایل امسال با واکنش پاکستان مواجه بود و این کشور استفاده سیاسی واشنگتن از رژیم کنترل تسلیحاتی را محکوم کرد.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی، واشنگتن چند شرکت چینی از جمله یک نهاد تحقیقاتی که از تامین کنندگان اصلی موشک‌های بالستیک پاکستان بودند را تحریم کرد.

در اردیبشهت ماه امسال نیز ایالات متحده در اقدامی مشابه ۳ شرکت مستقر در چین را به بهانه تامین اقلام قابل استفاده در موشک‌های دوربرد پاکستان هدف تحریم قرار داد.

براساس این گزارش، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تائید تازه‌ترین اقدام این کشور علیه برنامه‌های موشکی پاکستان مدعی شد که موسسه تحقیقاتی اتوماسیون صنعت ماشین‌سازی پکن با پاکستان برای تهیه تجهیزات آزمایش موتور‌های موشک برای سامانه‌های بالستیک شاهین-۳، ابابیل و احتمالاً برای سیستم‌های بزرگ‌تر همکاری کرده است.

وی اظهار کرد: تحریم‌ها همچنین بر برخی از شرکت‌های مستقر در چین و یک تبعه چینی به دلیل انتقال آگاهانه تجهیزات تحت محدودیت‌های فناوری موشکی و تجهیزات نوآورانه مستقر در پاکستان اعمال شده است.

ممتاز زهرا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا گفت که اسلام‌آباد هم اکنون در حال بررسی وضعیت است.

اوایل سال جاری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در اظهاراتی در واکنش به تحریم‌های مشابه آمریکا علیه برنامه‌های موشکی اسلام‌آباد، گفته بود: ما استفاده سیاسی واشنگتن از رژیم کنترل تسلیحاتی را محکوم می‌کنیم.

پاکستان همواره تاکید کرده است که فعالیت‌های این کشور در زمینه تولید تسلیحات نظامی شامل انواع موشک‌ها و سلاح‌های هسته‌ای، کاملا مشخص است و این کشور مرتکب خطایی در این مسیر نشده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.