سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشاک حاصل دسترنج زنان پایتخت در بوستان گفتگو با قیمت مناسب

معاون توانمند سازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: نمایشگاه زنان و تولید ملی شامل عرضه همه نوع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه در سنین مختلف دسترنج زنان توانمند و تولیدکننده پایتخت در بوستان گفتگو برپا است.

بیست و یکمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۲۱ تا ۲۷ شهریور بمدت یک هفته از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل نمایشگاهی بوستان گفتگو در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه تولیدکنندگان برتر ایرانی همچون دوره‌های پیشین، پوشاک خانواده و صنایع دستی را به صورت مستقیم عرضه می‌کنند.

این نمایشگاه متشکل از حدود ۳۱۷ کسب و کار است که از این تعداد، حدود ۸۰ درصد تولیدات پوشاک و البسه متنوع است.

فاطمه یازرلو عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در خصوص ماهیت برگزاری آن اظهار کرد: شهرداری تهران حدود ۱۵ سال است مسوولیت اجتماعی در خصوص زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار شهر را تقبل کرده است؛ زنانی که در واقع بار معیشت و مسوولیت درآمد خانواده شان به دلایل مختلفی بر عهده آنها قرار داده شده است.

وی افزود: در همین راستا، اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران یک سری فعالیت‌ها در قالب برنامه‌های ارتقای توانمندی بانوان گروه هدف را در دستور کار دارد، اجرایی کرده و تلاش می‌کند با توجه به ظرفیت‌های پایتخت و شهرداری تهران بین این سه هم افزایی ایجاد کند تا بتوانند به فعالیت‌های خود بپردازند.

معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم فعالیت‌های اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری، توانمندسازی اقتصادی است؛ گفت: شهرداری سعی کرده مثلثی ایجاد کند که کارآفرینان، بانوان سرپرست خانوار و بنگاه‌های اقتصادی با هم تعاملات داشته باشند.

به گفته وی، این اتفاق در مراکز توانمندسازی کوثر رخ می‌دهد در این راستا املاک شهرداری تهران در اختیار تعدادی از تولیدکنندگان قرار گرفته شد تا با معرفی بانوان سرپرست خانواده از سوی اداره کل امور زنان و خانواده در این مراکز افراد ضمن آموزش، شاغل و بیمه نیز شوند.

یازرلو اضافه کرد: در بخشی دیگر بانوانی هستند که کسب و کار‌هایی اعم از خرد و خانگی دارند که مساله و دغدغه اصلی برای آنها فضای فروش است، تولیدات آنها به خوبی انجام می‌شود، اما فضای فروش خاصی ندارند. برگزاری این نمایشگاه، فرصتی را فراهم کرده تا آن تولیدات شان به معرض فروش و نمایش گذاشته شود.

معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به تنوع محصولات و تولیدات در این نمایشگاه تاکید کرد: پوشاک، کالای حجاب و عفاف، مواد غذایی، صنایع دستی و زیورآلات در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه یک مجموعه‌ای کامل از تولیدکنندگان حضور دارند، قیمت محصولات مقرون به صرفه است و، چون تولیدکنندگان مستقیم در این نمایشگاه حضور دارد به مراتب قیمت نسبت به جا‌های دیگر ارزان‌تر است.

یازرلو با اشاره به دیگر مکان‌های برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: همزمان با نمایشگاه بوستان گفتگو در ۴ نقطه دیگر شهر شامل بوستان لاله، بوستان ملت، باغ فیض و میدان شهدا بازارچه‌های خوداشتغالی داریم که مختص به کسب و کار‌های خرد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.