سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اسرائیلی‌ها از توانمند شدن نظامی سوریه و لبنان می‌ترسند

ترابی گفت: تحلیل من بر این است که نبرد در غزه حتی  بعد از انتخابات آمریکا نیز  ادامه پیدا می‌کند و این جنگ در منطقه ما ادامه دارد.

ناصر ترابی کارشناس مسائل بین الملل در ارتباط با آخرین شرایط رژیم صهیونیستی و جنایات این روز‌های آن‌ها اظهار کرد: یک مسئله کلی وجود دارد. اسرائیلی‌ها از توانمند شدن نظامی و محور پشتیبانی و لجستیک سوریه و لبنان می‌ترسند و هر چند مدت یکبار سعی می‌کنند که نقاط کلیدی آن‌ها را تخریب کنند و این هم بر اساس استراتژی داگان رئیس سابق موساد است.

وی ادامه داد: او می‌گفت ما باید فرماندهان پشتیبانی و محوری و جریان ساز اساسی محور مقاومت را به شهادت برسانیم چرا که بدین گونه بعد از مدتی نبرد با دشمنان آسان می‌شود.

ترابی افزود:‌ در سمت دیگر سوریه استراتژی دیگری را دارد که خیلی‌ها فکر می‌کنند سوریه در این نبر‌های یک ساله گذشته نقشی نداشته است.

وی گفت: سوری‌ها اکنون  مقدماتی را برای یک نبرد نهایی و مهم انجام می‌دهند، حتی بحث آزادسازی مناطق جولان اشغالی نیز در این اقدامات  مطرح می‌شود. اگر این استراتژی‌ها را متوجه شویم دلیل بسیاری از موضع گیری‌ها و حتی سکوت در مواضع هر دو طرف را متوجه می‌شویم.

ترابی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها حملات سنگینی را روز‌های گذشته به لبنان داشتند و اتفاق سختی را رقم زدند، حالا چه اهدافی را نابود کردند مشخص نیست. در لبنان هم محور درگیری‌ها در در حال پیشرفت است  و باید کمی صبر کرد که ببینیم در میدان چه اتفاقی می‌افتد. میدانی که  اتفاق‌های روز‌های آینده تاثیر زیادی در آن دارد.

وی درباره اتمام جنگ در نوار غزه گفت: تحلیل و احساس من بر این است که نبرد در غزه حتی  بعد از انتخابات آمریکا نیز  ادامه پیدا می‌کند این جنگ در منطقه ما ادامه دارد. مگر این که جبهه مقامت خصوصا در کرانه باختری کاری کند که هزینه برای اسرائیلی‌ها بالا برود. در کل فکر می‌کنم این جنگ در غزه جنگی فرسایشی و طولانی مدت است و چند ماه دیگر نیز این جنگ ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.