سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلماسی امنیتی در ایستگاه مینسک؛ احمدیان وارد بلاروس شد

احمدیان پس از شرکت در اجلاس مقامات عالی رتبه امنیتی کشور‌های عضو گروه بریکس، در راستای دیپلماسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران وارد مینسک پایتخت بلاروس شد.

علی اکبر احمدیان در پایان مذاکرات فشرده اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی کشور‌های عضو گروه بریکس و نشست مشترک اعضای این گروه با کشور‌های جنوب و پس از انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات ارشد کشور میزبان و دیگر کشور‌ها از سن‌پترزبورگ راهی مینسک شد.

دیدار با مقامات عالی رتبه بلاروس از جمله لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور و پیگیری روابط دوجانبه، همچنین ارتقا همه جانبه مناسبات بخصوص مناسبات اقتصادی، دستور کار دیدار‌های دکتر احمدیان در سفر به بلاروس است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از این روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه با هدف شرکت در نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشور‌های عضو بریکس به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به سن‌پترزبورگ روسیه سفر کرد.

احمدیان در مدت سه روز حضور در سن پترزبورگ، مواضع و پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت امنیت در ابعاد مختلف را در نشست‌های جداگانه با کشور‌های بریکس و نشست مشترک این گروه و کشور‌های جنوب تبیین کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در نخستین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه پوتین در همکاری‌های بین‌المللی، معاون نخست‌وزیر صربستان و وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در سطح بین‌المللی گفتگو کرد.

وی همچنین روز چهارشنبه با دستیار ویژه رئیس‌جمهور برزیل و همچنین مشاور امنیت ملی هندوستان به صورت دوجانبه دیدار داشت.

احمدیان همچنین پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ در سومین و آخرین روز سفر به مسکو با وزیر امور خارجه چین و دبیرکل شورای ملی دفاعی ونزوئلا به صورت جداگانه ملاقات کرد.

ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، پایان بخش برنامه‌های سفر وی به سن‌پترزبورگ روسیه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.