سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماحصل گشت هوایی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جنوب کرمان چه بود؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ماحصل گشت هوایی با بالگرد در جنوب کرمان و نیز جلسه شورای تامین در این منطقه را تشریح کرد.

ابراهیم عزیزی در پایان سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به جیرفت و دیگر نقاط جنوب استان کرمان، ضمن تشریح ابعاد مختلف این سفر، بررسی مسائل مختلف مثل تردد قاچاقچیان سوخت، انسان، سلاح و دیگر ابعاد، به درخواست مردم منطقه اشاره کرد و گفت: زندگی مردم، معیشت و اقتصاد این منطقه سال‌ها به رودخانه هلیل گره خورده و خشک شدن آن اثر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های مردم جیرفت هلیل رود بود و تاکید زیادی روی آن داشتند، افزود: اینکه در بالا دست با هر هدف سدی ساخته شود، اما اقتصاد مردم آسیب ببیند، توجیه اقتصادی و امنیتی ندارد؛ چون یک بحث امنیتی ما اقتصاد و اثری که اقتصاد بر امنیت دارد، است.

عزیزی تصریح کرد: امروز تصمیم‌هایی در این زمینه گرفتیم و در ادامه وزیران نیرو و جهاد و سایر مسئولان را به کمیسیون امنیت ملی دعوت می‌کنیم تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد و راهکار‌های حل مشکل مردم جنوب کرمان احصا شود.

وی با اشاره به اینکه حیات هلیل رود به معنی زندگی و اقتصاد مردم و حل مشکلات آنان است، اظهارامیدواری کرد، با روندی که اجرایی هم باشد، بتوان حیات لازم را به این رودخانه بخشید.

عزیزی با اشاره به اینکه اولین سفر کمیسیون امنیت ملی را به استان کرمان اختصاص دادیم، بیان داشت: اولین اقدام لازم، شناخت کامل از جغرافیای جنوب کرمان بود که با بهره گیری از ظرفیت بالگرد و گشت هوایی انجام شد.

وی گفت: همچنین جلسه شورای تامین شهرستان‌های جنوب کرمان هم تشکیل شد و مسائل و مشکلات متعددی را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فردا هم در مرکز استان نشست‌های تخصصی خواهیم داشت، جلسه شورای تامین استان را برگزار می‌کنیم و یک جمع بندی در استان و نیز در تهران روی موضوعات مهمی که بخشی از آن با قانون گذاری، بخشی با اصلاح قوانین و نیز بخشی هم پیگیری از طریق دولت است دنبال می‌کنیم تا مسائل و مشکلات جنوب کرمان حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: یک بخشی از مسائل را هم به فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان و رده‌های مختلف تامین امنیت یادآور می‌شویم.

عزیزی تاکید کرد: می‌توانم این نوید را دهم که اولین سفر به کرمان منجر به فرصتی برای تقویت و توسعه زیرساخت‌هایی که امنیت ساز هستند شود و رضایت مردم عزیزمان را در بر داشته باشد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با هماهنگی و دعوت بهنام سعیدی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و عضو همین کمیسیون مجلس صبح امروز وارد جیرفت شدند.

منبع خبر: ایرنا کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.