سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا ۱۶ متحد رئیس‌جمهور ونزوئلا را تحریم کرد

دولت آمریکا ۱۶ متحد نیکلاس مادورو را تحریم و آنها را به ممانعت از رای‌گیری و نقض حقوق بشر متهم کرد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در اقدامی ۱۶ متحد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را تحریم و آنها را به ممانعت از رای گیری و نقض حقوق بشر متهم کرد.

کسانی که توسط وزارت خزانه داری هدف قرار گرفته اند شامل رئیس دادگاه عالی ونزوئلا، رهبران نیرو‌های امنیتی ایالتی و دادستان‌ها هستند.

این اقدام چند روز پس از تبعید ادموندو گونزالس اوروتیا، دیپلمات سابق که نماینده احزاب اصلی مخالف بود و مدعی بود که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه با اختلاف زیادی برنده شده است، صورت گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای مدعی شد: مادورو و نمایندگانش به جای احترام به اراده مردم ونزوئلا که در صندوق‌های رای بیان شده است، به دروغ ادعای پیروزی کرده اند و در عین حال مخالفان دموکراتیک را در تلاشی نامشروع برای حفظ قدرت، با زور سرکوب و ارعاب می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای متحدان مادورو که متهم به ممانعت از رای گیری و سرکوب مردم ونزوئلا هستند، محدودیت‌های صدور روادید جدیدی اعمال می‌کند. این وزارتخانه نام این افراد را ذکر نکرد.

وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۱۴۰ مقام فعلی یا سابق ونزوئلا را تحریم کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز نزدیک به ۲ هزار نفر را معرفی کرده است که به دلیل اتهامات فساد، تضعیف دموکراسی یا نقض حقوق بشر ونزوئلا با محدودیت صدور روادید روبرو هستند.

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیرو‌های پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.