سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرب منتظر چراغ سبز آمریکا برای استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد که انگلیس و فرانسه منتظر تایید بایدن برای استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد علیه روسیه هستند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که انگلیس و فرانسه منتظر تایید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد غربی بر روی اهدافی در داخل روسیه هستند.

براساس گزارش النشره، این روزنامه نوشت: بایدن در محافل وزارت خارجه آمریکا برای کاهش محدودیت‌های موشک‌های دوربرد کی‌یف با فشار مواجه است. اما از سویی دیگر برنامه‌ریزان ارشد نظامی آمریکایی موضع خود را تغییر داده‌اند که پیشتر نسبت به بمباران اهداف در داخل روسیه هشدار می‌دادند.

کرملین پیشتر گفته بود که اگر آمریکا محدودیت‌های اعمال شده بر اوکراین را در مورد استفاده از موشک‌های ارائه شده به آن برای حمله به اهدافی در داخل روسیه لغو کند، پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

پیش از این نیز روزنامه تایمز انگلیس گزارش داده بود که واشنگتن عملا مانع از اجازه انگلیس به کی‌یف جهت شلیک موشک‌های دوربرد سایه طوفان در داخل خاک روسیه می‌شود.

تا به امروز، انگلیس و فرانسه موشک‌های سایه طوفان به اوکراین ارائه داده‌اند که برد آنها بیش از ۱۵۵ مایل است و مجهز به کلاهک ۴۵۰ کیلوگرمی است که می‌تواند علیه اهداف ثابت به کار گرفته شود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.