سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا و اعتراف به ضعف

اتهام و ادعا ابزاری است برای آن که دشمنی با ایران اسلامی ادامه داشته باشد، هر چند ادعا‌ها و اتهامات هیچگاه با اسناد و مدارک همراه نبوده است.

 محمد صفری در یادداشتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از سوی آمریکا با اتهامات و ادعا‌هایی روبرو بوده است، اتهاماتی مانند دست داشتن در انفجار ۱۱ سپتامبر که با گزارش نهایی این واقعه روشن شد که هم‌پیمان و سرسپرده قدیم آمریکا یعنی عربستان سعودی در آن نقش داشته است، اتهام و ادعای ساخت سلاح هسته‌ای که باعث شده تا ایران تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد و برجام هم نتوانست آمریکا را وادار به کنار گذاشتن تحریم‌ها علیه ایران کند. اما برخی ادعا‌ها و اتهاماتی که از سوی آمریکا به ایران اسلامی وارد می‌شود جالب است. ایالات متحده در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

دو حزب قدرتمند جمهوری خواه و دموکرات در حال رقابت و جدال سیاسی هستند تا یکی از آنها پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود.

در این انتخابات یا «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات پیروز می‌شود یا دونالد ترامپ نامزد حزب دموکرات که یک دوره ۴ سال ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد.

با توجه به این که آمریکایی‌ها ایران را متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری خود می‌کنند، اعتراف به قدرت نفوذ ایران است و این قدرت تا جایی است که آمریکا تصور می‌کند حتی جمهوری اسلامی ایران توان دخالت در انتخابات این کشور را دارد. البته عکس این اتفاق بیشتر افتاده است یعنی آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های همسو با آن در انتخابات ایران دخالت کرده و حتی برای آن که انتخابات ریاست جمهوری در ایران را با بن بست روبرو کنند اقدامات مداخله گرانه‌ای انجام داده‌اند.

تحریک برخی عناصر در داخل ایران برای ایجاد آشوب و فتنه، فضا سازی گسترده رسانه‌ای برای تحریم انتخابات در ایران و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رأی و فعالیت برخی سفارتخانه‌های کشور‌های غربی در ایران بخشی از دخالت‌هایی است که آمریکا و غرب انجام داده است. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شاهد دخالت و فتنه گسترده آنها در ایران بودیم.

آمریکایی‌ها همواره به دنبال بهانه و دلیلی هستند تا بتوانند سیاست‌های خصمانه خود را علیه ایران ادامه دهند. نکته ادعا و اتهام آمریکایی‌ها علیه ایران در این است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ایران از کدام یک از نامزد‌ها حمایت و دفاع کند به سودمند باشد؟!

کامالا هریس دموکرات یا دونالد ترامپ جمهوری‌خواه؟ آیا برای ایران این دو نفر تفاوتی دارند؟ ایران در هر دوره از ریاست جمهوری یک دموکرات و جمهوری خواه تفاوتی در نوع رفتار آمریکا ندیده است.

ترامپ همان رئیس جمهوری است که برجام را پاره کرد و از آن خارج شد، ترامپ کسی است که در دوران ریاست جمهوری خود شخصاً دستور ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را صادر کرد.

کامالا هریس نیز ادامه اوباما و بایدن است که به تحریم علیه ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی علیه آن پرداخته است و در واقع دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای ایران تفاوتی ندارند و سیاست‌های آنها همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با ایران، مردم و انقلاب اسلامی بوده است.
هر دو حزب موجود در آمریکا در دشمنی با ایران اسلامی تردیدی ندارند.

در واقع این دو حزب برای ایران مصداق این ضرب المثل‌اند که می‌گوید «سر و ته یک کرباسند» و تفاوتی میان آنها وجود ندارد، پس اتهام دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری هم یک ادعای بی‌اساس و سند است و هم اعتراف به ضعف آمریکا و قدرت نفوذ ایران است هر چند جمهوری اسلامی ایران این ادعا را رد و قویاً تکذیب کرده چرا که اصلا انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به دلیل همراه بودن هر دو حزب با هم علیه ایران، موضوعیتی ندارد و به صرفه هم نیست که بخواهد برای این منظور هزینه کند. آمریکایی‌ها خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند. چنین سیاست‌هایی نشان دهند آشفتگی در نظام حاکمیتی این کشور است.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.