سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۶۰ درصدی مجوز‌های صنفی از درگاه ملی مجوز‌ها

مدیر سامانه اصناف کشور گفت: از بیش از یک میلیون درخواست که متقاضیان صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها داشته‌اند، سامانه نوین اصناف ۶۰ درصد مجوز‌ها را صادر کرده است.

حسین میرزایی در بخش خبری با بیان اینکه از بیستم اسفند ۱۴۰۱ سامانه نوین اصناف به درگاه ملی مجوز‌ها متصل و کار صدور مجوز‌های صنفی از طریق این درگاه آغاز شد، گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۷۴۳ درخواست از درگاه ملی مجوز‌ها به سامانه نوین اصناف ارسال شده که در نهایت بیش از ۶۰۵ هزار مجوز صنفی صادر و حدود ۴۰۰ هزار درخواست مجوز رد شده است که به دلیل نداشتن شرایط مطرح در درگاه ملی مجوز‌ها از جمله مدارکی مانند اجاره‌نامه، این درخواست‌ها رد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها مسیر اخذ مجوز، درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir است؛ گفت: متقاضیان مجوز‌های صنفی هیچ مبلغی را نباید به صورت حضوری در اتحادیه‌ها یا به هر شکل دیگری خارج از درگاه ملی مجوز‌ها و سامانه نوین اصناف پرداخت کنند.

مدیر سامانه اصناف کشور افزود: بنا به تبصره دو ماده ۲۰ مکرر اصلاح قانون نظام صنفی که مرداد امسال ابلاغ شد، به هیچ وجه مبالغی که منتج به صدور پروانه می‌شود نباید به صورت حضوری و خارج از سامانه نوین اصناف که متصل به درگاه ملی مجوزهاست یا سامانه مدیریت مطالبات صنفی اتاق اصناف ایران پرداخت شود و اگر کسبه در کارتخوان‌های اتحادیه یا در درگاه‌های پرداخت اینترنتی یا به کارتی واریز وجهی انجام دادند، پرداخت این هزینه، وجاهت قانونی ندارد.

میرزایی خطاب به کسبه تاکید کرد: پرداخت هزینه خارج از درگاه ملی مجوز‌ها و سامانه نوین اصناف قانونی نیست و اگر کاسبی بخواهد به اتحادیه مبلغی پرداخت کند، فقط باید در سامانه نوین اصناف انجام شود و پرداخت هزینه به صورت حضوری غیر قانونی است و پرداخت حق عضویت مصوب سالیانه نیز فقط باید از همین مسیر صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.