سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درویش: افزایش سقف بودجه، نقطه ننگ فوتبال ایران است

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس افزایش سقف بودجه را تاریک‌ترین نقطه ننگ فوتبال ایران بعد از پرونده ویلموتس دانست.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره افزایش سقف بودجه نمایندگان ایران در مسابقات  آسیایی اظهار کرد: چیزی را مصوب کردند که بعد از لکه ننگ پرونده ۱۲ میلیون دلاری  بابت مطالبات ویلموتس که هنوز   از فوتبال ایران پاک نشده است، تاریک‌ترین نقطه  ننگ فوتبال  همین افزایش سقف بودجه باشد.  

درویش درباره اینکه اعلان جنگ با تاج نیست، گفت: ما با تفکر کار داریم و به شخص کاری نداریم. چطور ممکن است سقفی را به باشگاه‌ها اعلام می‌کنند که قانونمند باشید و چه کسانی پشت پرده هستند که ۳ ساعت قبل از پایان فرصت بارگذاری لیست آسیایی بازیکن از قبل می‌گیرند و به آنها اطمینان می‌دهند که لحظاتی از پایان مهلت به شما امکانات می‌دهیم. به نظر شما این قابل تامل نیست؟ حتی مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله قنبرزاده و نورشرق به من گفتند که این بار مثل دفعات قبل نیست. آنها گفتند ما مر قانون را رعایت می‌کنیم. ما قبل از این گفتیم چرا این قانون را گذاشتید و بعد گفتند نمی‌شود دست بر روی  سقف بودجه برد و کم و زیادش کرد. اگر بنا بود همان موقع اعلام می‌کردند و ۳، ۴ بازیکن ما به علت ۱۰، ۱۵ میلیارد تومان  و به خاطر رعایت سقف بودجه از پرسپولیس جدا شدند.  

او افزود: می‌خواهند به افکار عمومی توهین کنند و لیاقت قانونگذاران هست، اما همه خوب می‌دانند. چه دستی باعث می‌شود که قدرتی به آن تیم‌ها می‌دهند که شما بروید بازیکنانتان را بگیرید و ما ۲، ۳ ساعت مانده به پایان مهلت بارگذاری لیست بازیکنان را درست می‌کنیم. تیمی که سقف ندارد چطور می‌آید و ۲ میلیون دلار  تعهد برای خود درست می‌کند و  به این تیم می‌گویند که شما کار خود را انجام بده. مگر پرسپولیس از کره دیگری آمده است. چرا با پرسپولیس دشمنی می‌کنند؟ چون آن قدر قهرمان می‌شود. تیم پرسپولیس هم برای ایران است و از سفینه دیگری نیامده است. رئیس فدراسیون فوتبال بعد از اینکه لیگ تمام شده است، از تیم استقلال به خاطر آفساید گل پرسپولیس عذرخواهی کرده است.   اگر واقعا اینها مرد هستند و از ظلمی که در فوتبال شده ناراحت هستند استعفا بدهند و بگویند که ما از فوتبال می‌رویم، چون عدالت در آن نبوده است. ۱۰ دقیقه قبل از گلی که اذعان می‌کنند آفساید بوده پنالتی بر روی بازیکن ما رخ داد و همه اذعان کردند. هواداران پرسپولیس باید بدانند که اینها با پرسپولیس موضع دارند، چون قهرمان می‌شود و چه دسیسه‌هایی کردند که پرسپولیس پارسال قهرمان نشود. همه این دست‌هایی که هست، اما در نهایت خداوند نگذاشت.  

او درباره اینکه برنامه‌ای برای اعتراض به افزایش سقف بودجه دارد، گفت: صددرصد، ما از طریق مجاری قانونی اقدام می‌کنیم. ان شا الله بعد از بازی آسیایی روز دوشنبه فکری داریم که مشکلی ایجاد نشود و بعد از آن می‌گوییم که چه کار می‌کنیم.  

درویش درباره اینکه سقف بودجه باشگاه پرسپولیس به چه صورت رد شد، گفت: اینها برای دوستان خودشان سقف بودجه را افزایش دادند. اینها قبول ندارند که پرسپولیس هم جزو ۴ تیم آسیایی است، اما به آسیا اعلام کردند که پرسپولیس تیم اول ایران است. ۲ بار جلسه گذاشتند و مصوب کردند که سقف بودجه افزایش پیدا نکند و قنبرزاده هم مصاحبه کرد.

درویش  درباره اینکه فقط او با افزایش سقف بودجه مخالف بود، گفت: قانون فقط شامل بچه محل و همزبان و همراه و دوستم که نمی‌شود و قانون شامل همه آحاد مردم چه آن کسی که پشتوانه ندارد و چه آن کسی که پشتوانه حکومتی دارد و قانون تسری به همه اجتماع دارد، اما بعضی‌ها می‌گویند اینطور نیست و ما هر طور که بخواهیم عمل می‌کنیم. ما می‌گوییم که اگر بنا بود به سقف بودجه اضافه کنند چرا ۱۰، ۲۰ روز قبل نگفتند. برخی از تیم‌ها پشتوانه داشتند و می‌دانستند که می‌توانند یک روزی این قانون را بشکنند و از بین ببرند و با اطمینان خاطر بازیکن گرفتند. این عوام فریبی است و توهین به اذهان عمومی محسوب می‌شود و خودشان این کار‌ها را می‌کنند. یک جایی گفتند ما می‌خواهیم سقف بودجه را بالا ببریم تا با تیم‌های دیگر در آسیا به مشکل برنخوریم. بگویید در این ۲۵ سال به جز پرسپولیس چه تیمی در آسیا مقام آورده است؟ به جز پرسپولیس که ۲ بار نایب قهرمان شده کدام یک از این تیم‌ها مقام آورده است. سقف قرارداد ۲ سال است آمده است چرا ۲۰ سال قبل این تیم‌ها هیچ مقامی در آسیا کسب نمی‌کردند؟  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه پیش بینی افزایش سقف بودجه را می‌کرد، گفت: اصلا. ما به خاطر قانونمند بودن خود باید مواخذه و تنبیه شویم عملا با کارشان اعلام کردند که شما بیخود کردید. خیلی از دوستان به ما می‌تاختند که چرا شما می‌خواهید قانون سقف بودجه را رعایت کنید و  خود فدراسیونی‌ها می‌گفتند که اینجا مگه سوئیس هست که همه مطیع قانون باشند. ما فکر کردیم که جامعه مان به بلوغی رسیده که باید قانون را رعایت کنیم، اما این‌ها ثابت کردند که این طور نیست و قانون بستگی به این دارد که کدام یک از دوستان، هم ولایتی مان تطمیع می‌شود و برای آن قانون بگذاریم. مگر می‌شود ۳ ساعت قبل از اعلام لیست نهایی بازیکنان آسیایی اعلام کنند که سقف بودجه افزایش پیدا کرده است. مگر اینکه از قبل با هم ساخته باشند و بگویند که شما بروید کار خودتان را بکنید و من اجازه اش را می‌دهم. مگر می‌شود کسی که در کشور دیگری هست پای تلفن بیاورند و از او اوکی بگیرند. این غیر قانونی هست و در  اساسنامه نوشته که هیئت رئیسه باید ۱۰ روز قبل اعلام کند که جلسه هیئت رئیسه هست و همچین کاری را نکردند. هیچ جا ننوشتند که تلفنی می‌شود موافقت گرفت و زنگ بزنید به بیمارستانی که نبی  در کشور امارات  هست و بگویید بالای سر نبی بروید و  به او بگویید که از طریق پیامک اعلام کند که موافق طرح افزایش سقف بودجه است.  

او درباره اینکه باشگاه‌ها می‌توانند از  ۳ بازیکن آزاد استفاده کنند و سبد نقل و انتقالاتی پرسپولیس شامل این تغییرات می‌شود، گفت: شما این قانونی که می‌گویید چه کسی اعلام کرده است؟ ایجنت‌ها در فدراسیون فوتبال تصمیم گیر هستند و هنوز فدراسیون فوتبال چیزی به ما اعلام نکرده است. دیشب هم ساعت ۱۲ آخرین فرصت بارگذاری اسامی بود و این شبیه خیمه شب بازی است.  

درویش درباره اینکه خبری از پرونده علیرضا بیرانوند دارد، گفت: این جا یک نفر تصمیم نمی‌گیرد و هیئت حاکمه هست که درباره همه چیز تصمیم گیری می‌کند، چون مسئولان مالی هم به باشگاه پرسپولیس فرستادند و آنها نیز گزارش دادند. ۲ بار کارشناسان  مالی به باشگاه آمد ندو خودشان پشت سیستم رفتند و گفتند موردی نیست. اما اساسا  از لحاظ قانون نباید وارد این قصه می‌شدند،   چون می‌گفتند ۱۵ روز بعد از پایان لیگ باید تسویه حساب صورت بگیرد و ۱۵ روز نشده بود که بیرانوند قراردادش را فسخ کرد. پس اگر ۱۵ روز نشده و طرف قراردادش را فسخ می‌کند از نظر محتوایی نباید وارد این قضیه شد که ایشان پولش را گرفته یا نگرفته است. این هم مثل پرونده‌های دیگر است و پرونده‌هایی داریم که ۷، ۸ ماه گذشته است، اما جوابی نیامده است و شبیه همان پرونده  بیرانوند بوده است، اما ۴۸ ساعته جوابش آمده است.  

درویش درباره اینکه قرار بود اورونوف در لیست ۲۵ ساله‌ها قرار بگیرد و آیا برنامه‌ای برای تمدید قراردادش دارید، گفت: حتما برنامه داریم و با این بازیکن صحبت کردیم، اما اینکه شما می‌گوید اگر تیم‌های دیگر از این مزایا برخوردار شدند مجبورند که به پرسپولیس هم اجازه این کار را بدهند. نمونه بارزش فصل گذشته بود که  یک نفر در قراردادش با ما نوشته بود که مالیات با خودم است، اما چیزی ا ز قراردادش درآوردند که مالیاتش و سقفش زیاد است و قانع کردند. همه اینها مصاحبه هایش در آرشیو‌ها موجود است. اکنون هم اینها  دنبال مجال و بهانه‌ای می‌گردند، چون پرسپولیس را نمی‌توانند ببینند. اینها بدانند که رفتنی هستند، اما پرسپولیس می‌ماند، چون پرسپولیس ۶۰ ساله که بوده و بدتر از اینها را تحمل کرده است و کسانی آمدند که پرسپولیس از بین ببرند و به سن شما نمی‌خورد و می‌گفتند فوتبال منطقه‌ای وجود ندارد و طرح گذاشتند که بازیکنانی که بالای ۲۷ سال سن دارند نتوانند دیگر فوتبال بازی کنند. آنها رفتند، اما پرسپولیس مانده است. یقین بدانید که اینها هم می‌روند، اما پرسپولیس هست، چون این همه مردم هوادارش هستند. اینها با خوشحالی و طراوت جامعه مشکل دارند و می‌آیند مشکلات را به وجود می‌آورند، اما نمی‌دانند این همه مردم  و هواداران ۳۰، ۴۰ میلیونی مصمم هستند و اکثر آنها مقابل دشمن در جبهه‌ها ایستادند و این چند نفر آدم برایشان عددی نیستند که مشل درست کنند. مسئولان حقوقی پیگیر شکایت در مراجع قضایی هستند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
چیه نکنه شما هم از درویش می ترسید و نظر من را ثبت نمی کنید
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
خب آقای درویش همه تیم‌ها که هوادار متمول مثل قبلنا حسین هدایتی یا الان محمد یوسفی ندارن که بتونن سقف را دور بزنن
ناشناس
۰۶:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
چرت و پرت کلا زیاد میگی
محسن
۰۴:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
شما چون بلدی قانون رو دور بزنی مخالف اجرای قانونی افزایش سقف بودجه هستی و گرنه دلت برای قانون و عدالت و... نسوخته، تراکتور که با مدیر عامل پولدار تکلیفش مشخصه ولی تو رو نمیدونم که از کجا میاری بازیکن دو میلیون دلاری میگیری و دهنت هم انقدر بازه و زبونت دراز؟
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
درویش کیش کیش
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
هوادار متمول شما لکه ننگ فوتباله
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
نقطه ننگ توی درویش
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
فوتبال ایران بی خاصیت ترین رشته ورزشی هست که تا به حال هیچ افتخاری برای کشور به ارمغان نیاورده است. بودجه کشور را به رشته های مدال آور و افتخار آفرین تخصیص دهید.نه به یک رشته ورزشی بی خاصیت پرحاشیه طلبکار!!!!!
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
سلام،سال قبل که از سقف تجاوز کردید وامتیاز کسرشده از شما برگشت ننگ فوتبال نبود؟
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
فساد سیستمی
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
شرم کن و خجالت بکش هوچی گری اعظم،از ملت و طرفدارهای تیمت خجالت نمیکشی لااقل از خدا بترس و از ریش سفیدت حیاکن،،حتی افراطی ترین ومتعصبترین طرفدارتیمت هم میدونه ک دوبرابر سقف تعیین شده بازیکن گرفتی الان اومدی و ازخودت بیانیه میدی و دم از مردی ومردونگی و راستی و درستی حرف میزنی بله؟؟اونم شمایی ک تو این۱۰،۱۲سال ب بدترین شرایط ممکن ب ورزش و همه تیم هاظلم کردین و مفت مفتکی با کمک سلطانی فر و مهدی تاج جام هارو با نامردی با اسنپ درو کردی؟؟الان دم از لکه ننگ میزنی واقعا شرم بر همه کسانی ک شمارو اینقدر گستاخ کردن جناب درویش
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
زیاد شکر خوردی یه تست دیابت بده
سربراه
۱۷:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
مگگه نگفت می رم اگه بیرانوند محکوم نشه
خخخخخخ
تو بمان سلطان شکایت خخخخخ
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
این باشگاههای فوتبال دولتی جان ملت و دولت را گرفتند
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
احسنت به درویش
عباسی
۱۶:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
جناب درویش بسیاربجا وبه موقع جواب فدراسیون وتاج راداد
حالا اگر پاسخی دارن ماسراپاگوشیم
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
فوتبال = ورزش اول مملکت و اولویت اول بودجه
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
حیف پولهای بیت المال که میدن به شما وفوتبالیهایی که یه ریال هم نمی ارزند
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
توی ده سال گذشته لیگ برتر هم لکه ننگ کم نداشته اونم لکه های پررنگ
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
سر تا پای فوتبال فساده! گهی اون گهی این!!! جالبه همه شونم مظلوم نمایی می کنند و داد و فغان راه می‌اندازند مثلا از بی قانونی!!!! عجب!!
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
کم چرت و پرت بگو .بازیکن دو میلیون دلاری گرفتی الان دم از سقف قرارداد میزنی.