سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزییات پرونده ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی زمین خواری در بندرعباس

با حکم دادگاه ۳۰ هزار خانواده در بندرعباس از بی خانمانی نجات یافتند.

ساکنان ۴ محله بندرعباس که در خانه های بی سند ساکن هستند در سال های گذشته با دلهره مصادره خانه هایشان روبرو بودند.

شخصی از بازماندگان دوران پهلوی سند مالکیت چهار محله در شهر بندرعباس به مساحت هزار هکتار در اختیار داشت و با رای دادگاه نیز مالکیت وی ثابت شده بود و لازم بود تا ۳۰ هزار خانواده خانه هایشان را تحویل دهند و آواره شوند.

حالا دادگاه پس از سال ها بررسی و شکایت های متعدد از مصادره خانه ها رای به اصل ۴۹ قانون اساسی داده است و بخشی از این زمین ها را با نام زمین خواری و کسب اموال نامشروع ابطال کرده و به بیت المال بازگردانده است.

این رای با بررسی اسناد ساواک از ۷۰ سال پیش بدست آمده است.

نماینده مردم هرمزگان در جمع مردم یکی از این محله ها جزییات جدیدی از این پرونده به ساکنان داده که دریانیوز  آن را منتشر کرده است.

احمد مرادي نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي  گفت: حدود نيم قرن از سرنگوني رژيم پهلوي گذشته است اما مردم همچنان از فساد در دوره پهلوي آسيب مي بينندكه يك نمونه از آن آزار و اذيت افرادي است كه پس از گذشتن چند سال از انقلاب مجددا پايشان به كشور باز شده و مدعي مالكيت محلات داماهي، نخل ناخدا ، سنگ كن و حتي بخش هايي از فرودگاه هستند و هر روز با حربه اي آسايش را از مردم گرفته اند كه به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي دست اين افراد براي هميشه از املاك ٣٠ هزار خانوار ساكن در شرق بندرعباس كوتاه شد.


احمد مرادي در خصوص جزئيات اين زمين خواري گفت : فردی که با خاندان پهلوی ارتباط داشته، پيش از انقلاب اقدام به خرید حدودا ۶ هکتار زمین در شرق بندرعباس می کند و با برخی ارتباطات مدعی می شود اراضی مذکور ۳۵ هکتار است و در مرحله بعد با اعمال نفوذ برخي درباريان هزار هكتار از اين اراضي را تصرف و بنام خودش سند مي زند.

جالب اینکه فرد مذکور حتی سهمی از تصرفات را به یکی از نمایندگان وقت مجلس شورای ملی و فرزندان وي منتقل کرده است که مدارک آن در بررسي هاي اداره كل اطلاعات استان از حدود ٥٠ هزار مدرك بايگاني ساواك کشف شده است.

نماينده هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي افزود: در بررسی این پرونده نام های جالب ديگري همچون اشرف پهلوی خواهر شاه، ارتشبد نصیری رئیس ساواک کشور،  نماینده وقت بم و بندرعباس در مجلس شورای ملی، شهردار وقت بندرعباس، رئیس و کارمندان ساواک و حتی یکی از جاسوسان معروف انگلیس به چشم می خورد که اعمال نفوذ آنها با بررسی های دقیق از ٥٠ هزار سند بايگاني ساواك مربوط به ٧٠ سال پيش مشخص و اثبات شده است.

مرادي گفت: با پیروزی انقلاب که زمین خواران و سواستفاده گران مرتبط به خاندان پهلوي از کشور فرار کردند، موضوع این زمین ها نیز مسکوت ماند و پس از ده ها سال ورثه آنها مدعی مالکیت این اموال و املاک نامشروع شده و اقدام به آزار و اذيت و تخريب منازل مردم ضعيف ساكن در اين اراضي کردند و قصد داشتند به تدريج ٣٠ هزار خانواده ساكن اين محدوده را آواره کنند.

ورثه این فرد مدعی هستند که این اراضی بصورت آبا و اجدادی به آنها تعلق داشته و در آن کشاورزی می کردند، در حالی که تحقیقات ثابت نموده است این فرد تا پیش از تصرف این اراضی حتی ساکن بندرعباس نیز نبود.

احمد مرادي مساحت این زمين خواري را در حدود هزار هكتار و ارزش تقريبي آن را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ان شالله با تداوم جديت دستگاه قضايي ٣٠ هزار خانواده ساكن در اين محدوده مي توانند پس از ٧٠ سال استعمار زمين خواران، براي املاكشان سند مالكيت دريافت كنند.

باوجود اينكه زمين خواران قصد داشتند همچون دوران پهلوي با اعمال نفوذ، حكم قاطع دادگاه اصل ٤٩ قانون اساسي را ابطال نمايند اما به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي و جديت قوه قضائيه در حمايت از مردم، اين راي به قطعيت رسيده و لازم الاجرا شده است.

نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي افزود: لازم می دانم بصورت ویژه از مهندس دوستي استاندار دلسوز و مردمي استان و سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان که موفق شدند با بررسی بایگانی ٧٠ ساله و چند ماه کار اطلاعاتی دقیق، نحوه انجام این زمین خواري بزرگ و ارتباط خاندان منحوس پهلوی با زمین خواران را كشف نمايند تشکر ویژه نمایم.

همچنین از حساسیت رئیس کل دادگستری استان و دادگاه اصل ٤٩ قانون اساسي در تشکیل پرونده قضایی و صدور رای قاطع و عادلانه در کمترین زمان ممکن کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اين اقدام ارزشمند حاصل همكاري تنگاتنگ اركان مختلف نظام بود كه به كام مردم شيرين شد. لذا از همه مسئولین امر در حوزه های قضایی، ثبتی، اطلاعاتی و امنیتی درخواست دارم همچون این پرونده، نسبت به بررسی زمین خواری های مشابه در دوره منحوس پهلوی در قشم و نایبند شمالي و …. بررسی های لازم را به انجام برسانند تا مردم برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش حس کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.