سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین حرم اهل بیت (ع) در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع)

سومین حرم اهل بیت (ع) در غم شهادت پدر گرامی حضرت ولی عصر امام زمان (عج) سیاهپوش است.

همزمان با فرا رسیدن هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یازدهمین امام شیعیان، امام حسن عسکری (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت در شیراز با حضور در بارگاه ملکوتی احمد بن موسی (ع) شاهچراغ در سوگ پدر گرامی حضرت ولی عصر (عج) عزاداری می‌کنند.

امام حسن عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان در سال ۲۵۴ هجری قمری پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام هادی (علیه السلام) به امامت رسیدند و در سال‌های امامتش در شهر سامرا زیرکنترل شدید خلفای عباسی با شیعیان ارتباط داشت.

مدت امامت یازدهمین پیشوای شیعیان بسیار کوتاه و در این دوره ۶ سال امامت، در حبس و یا به شدت تحت نظر بودند و با وجود خفقان موجود در جامعه آن روز، شاگردان بسیاری برای ترویج دین مبین اسلام تربیت کرد.

در دوران امامت امام حسن عسکری زمانی که دشمنان اهل بیت فهمیدند فرزند او منجی عالم بشریت خواهد بود و برای جلوگیری از این کار آن امام همام را در عنفوان جوانی به شهادت رساند، اما برخلاف حیل دشمنان خداوند حضرت مهدی (عج) را حفظ کرد.

امام حسن عسگری در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی با زهر معتمد عباسی در شهر سامرا به شهادت رسیدند و در کنار مرقد پدر بزرگوارشان دفن شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.