سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیار کریمان در سوگ امام یازدهم شیعیان

در هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یازدهمین پیشوا و مقتدای شیعیان امام حسن عسکری (ع)، دیار کریمان از دیشب و امروز سوگوار این پیشوای شیعیان است.

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در سراسر استان کرمان برگزار شد، این مراسم در شهرستان انار در گردان شهید صابری (مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور اقشار مختلف مردم انجام شد. 

 این مراسم با سینه زنی و مداحی همراه بود.

مدت امامت یازدهمین پیشوای شیعیان بسیار کوتاه بود و بنابر روایات تاریخی، در این دوره شش ساله در حبس و یا به شدت تحت نظر بودند و با وجود خفقان موجود در جامعه آن روز، شاگردان بسیاری برای ترویج دین مبین اسلام تربیت کرد.


در دوران امامت امام حسن عسکری زمانی که دشمنان اهل بیت فهمیدند فرزند او منجی عالم بشریت خواهد بود و برای جلوگیری از این کار آن امام همام را در عنفوان جوانی به شهادت رساند، اما برخلاف حیل دشمنان خداوند حضرت مهدی (عج) را حفظ کرد.
 
امام حسن عسکری (ع) در روز هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری در سمن ۲۸ سالگی با زهر معتمد عباسی در شهر سامرا به شهادت رسیدند و در کنار مرقد پدر بزرگوارشان دفن شدند.


 شهادت یازدهمین امام شیعیان، امام حسن عسگری (ع) به فرزند بزرگوارش، حضرت مهدی موعود (عج) و همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.