سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای بسته‌های آموزشی به دانش آموزان نیازمند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از اهدای بیش از هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی شامل کیف و لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت بهزیستی خبر داد.

دهباشی پور مدیر کل بهزیستی استان قزوین در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز تحت پوشش بهزیستی هستند و در دو قالب کمک هزینه تحصیلی به صورت نقدی و کمک موردی خدمات ارائه می‌دهیم.

وی اعلام کرد: در ابتدای سال تحصیلی تهیه و توزیع اقلام تحصیلی در دستور کار ماست و پارسال هزار و ۴۰۰ بسته لوازم تحریر در اختیار مددجویان گذاشتیم و امسال هم هزار و ۵۰۰ بسته تقدیم خواهیم کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به کمک به تحصیل دانشجویان مددجو گفت: امسال ۲۶۸ مورد پرداخت شهریه دانشجویی به ارزش ۸۷۰ میلیون تومان داشتیم و تا مادامی که فرد مشغول تحصیل است از این تسهیلات بهره مند می‌شود.

دهباشی پور افزود: بخش عظیمی از تجهیزات نوشت افزاری ما توسط خیرین تامین می‌شود و امسال خیری برای تامین بسته تحصیلی به یاری ما رسید و شهروندان هم می‌توانند با مراجعه به بهزیستی و یا مراکز مثبت زندگی کمک‌های خود را در این جهت ارائه کنند.

وی در ادامه از رایگان شدن سرویس مدارس دانش آموزان دارای معلولیت برای اولین سال، خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: کارت‌هایی صادر شده از سوی شهرداری برای معلولان که از حمل و نقل عمومی بصورت رایگان بهره‌مند شوند و هزینه‌های حمل و نقل بین شهری برای معلولین نیز نیم بهاست.

دهباشی پور بیان کرد: تعهد اشتغال ما پارسال هزار نفر بود و ما هزار و ۹۲ فرصت شغلی پایدار ایجاد کردیم و خیلی از مشاغل به توسعه رسیده اند.

وی با اشاره به آزمون استخدام ویژه معلولان افزود: این آزمون خرداد ماه برگزار شد و ۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت جذب دستگاه‌های اجرایی استان می‌شوند.

به گفته این مسئول؛ در رابطه با مسکن مددجویی، سازمان سهمی را به عنوان آورده نقدی از سوی مددجو پرداخت می‌کند، این مبلغ در خانواده‌های تک معلولی ۱۰۰ میلیون و در خانواده‌های دو معلولی ۲۰۰ میلیون است.

دهباشی پور گفت: امسال ۳ هزار و ۴۰۰ خانواده فاقد مسکن شناسایی کردیم و هزار و ۷۰۰ نفر از آنها که واجد شرایط بودند به دستگاه‌ها اعلام شدند.

وی اعلام کرد: امیدواریم ظرف سه یا چهار سال بتوانیم کل جامعه هدف را صاحب مسکن کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تامین زمین از سوی خیران می‌تواند به پیشبرد اهداف ما در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

دهباشی پور در ادامه بیان کرد: ما در حوزه افراد بی سرپرست و بدسرپرست معلول، مکانی نداشتیم، اما با راه اندازی خانه‌های کوچک، این افراد فرصت زندگی خوب را پیدا کردند.

وی افزود: در حوزه سالمندان مراکزی را داریم که سالمندان می‌توانند به راحتی در این مراکز اوقات خود را سپری کنند و رفت و آمد داشته باشند.

این مسئول گفت: ظرفیت کمپ ماده ۱۶ در الوند حدود ۲۰۰ نفر است و جوابگو نیست. تامین منابع مالی برای تجهیز و هزینه‌های نگهداری این مراکز ۵۰ درصد به عهده استان است و اخیرا تعهد دستگاه‌ها در قانون ابلاغی بیشتر شده، اما این موضوع مغفول مانده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.