سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی از زبان نورشرق

رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان درباره افزایش سقف بودجه تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان و قهرمانان آسیا توضیح داد.

جمشید نور شرق رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان درباره افزایش  سقف بودجه تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان اظهار کرد: در جریان هستید که براساس دستور العمل ناظر بر سقف بودجه که فصل قبل برای اولین بار با پیگیری‌های فراوان و اهتمام ویژه  هیئت رئیسه  و رئیس فدراسیون فوتبال مصوب  شد و مسائل مختلفی در مورد سقف بودجه مطرح شد که در فصل جاری با پیش بینی نکاتی که براساس مسائل فصل قبل باید اجرا می‌شد مجددا دستورالعمل ابلاغ شد و به طور لازم الاجرا برای تیم‌ها به اجرا در آمد. از طرف دیگر مسائلی که باید در این دستور العمل‌ها باید در نظر گرفته شود اجرای بدون تبعیض آنها است، به شکلی که برای یک تیم موقعیت خاصی نسبت به سایر تیم‌ها به وجود نیاورد.

او افزود: نکته بعدی که باعث شد که سقف بودجه افزایش یابد این است اگر شما با آحاد مردم صحبت کنید همه تایید می‌کنند که تیم‌هایی که در سطح آسیایی و فراتر از بازی‌های باشگاهی وارد مسابقات می‌شوند، اینها دیگر تیم باشگاه معینی  نیستند  و متعلق به کشور جمهوری اسلامی ایران هستند و آبروی ملی کشور در میان است. با این دیدگاه و رقابت سختی که در عرصه مسابقات آسیایی وجود دارد این درخواست توسط باشگاه‌ها مطرح شد که نسبت به سقف بودجه آنها بازنگری شود و براساس نگاه عدالت محور و بند ۷ دستور العمل ابلاغی مقرر شده بود که صددرصد درآمد‌های حاصل پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا و درآمد‌های حاصل لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵  قابلیت اضافه شدن به سقف بودجه را داشته باشند و با در نظر گرفتن انتظار متعارف پاداش‌هایی که حاصل برد این تیم‌ها در آسیا بود، یک جلسه طولانی برگزار شد و خروجی  مصوبه و تصویب اخیر این شد که باشگاه‌های   استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا شرکت می‌کنند به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و باشگاه‌های تراکتور و سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند به میزان یک میلیون دلار از محل پاداش‌هایی که در طول مسابقات  به آنها تعلق قرار خواهد گرفت به سقف بودجه شان اضافه شود.

نورشرق گفت: طبیعتا شاید بگویید که ممکن است که این پاداش‌ها تعلق پیدا نکند. احتمال این است با موفقیتی که تیم‌های باشگاهی برخوردار می‌شوند ، از این سقف فراتر بگذارند و پاداش‌های بیشتر‌ی را استفاده کنند، هر ۲  احتمال در مصوبه فدراسیون فوتبال دیده شد و در آنجا گفته شد که اگر بیش از این پاداش کسب کنند در سقف بودجه فصل بعدشان قابلیت اعمال دارد و در صورتی که پاداش‌ها کمتر باشد از سقف بودجه فصل آتی شان کسر خواهد شد. فکر می‌کنم در حقیقت ما جامعیت لازم را در این مصوبه دیدیم

او درباره اینکه تیم پرسپولیس مخالف افزایش سقف بودجه بود و اینکه رضایت این ۲ باشگاه را جلب کردید، گفت: ۲ موضوع را باید جدا کرد. یکی اینکه این مصوبه برای تیم خاصی نیست و همه از این افزایش بودجه  به طور بالقوه بهره‌مند هستند. حالا یک تیم بگوید من نمی‌خواهم بالفعل از این موقعیت استفاده کنم این در حقیقت وضعیت کلی دستور العمل را که باشگاه خاصی مدنظر نیست را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.