سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ید عنصر حیاتی برای تولید هورمون‌های تیروئید

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: کمیته پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید (IDD) در شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران برگزار شد.

 ایوب کرد تمینی در کمیته پیشگیری از اختلافات ناشی از کمبود ید با بیان اهمیت استفاده نمک تصفیه شده یددار که جهت پیشگیری‌از عوارض جبران‌ناپذیر کمبود ید گفت: آموزش به مردم و صنوف استفاده و عرضه نمک از طریق پرسنل بهداشتی و تقویت نظارت‌ها بر اماکن عرضه نمک (عطاری‌ها، سوپرمارکت‌ها و عمده فروشی‌ها) جهت جلوگیری از فروشی نمک‌های غیر مجاز از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص است.
 
وی بیان کرد: ید یک عنصر حیاتی برای تولید هورمون‌های تیروئید است. هورمون‌های تیروئید در تنظیم متابولیسم بیشتر اندام‌ها و سلول‌های بدن و همچنین در رشد و نمو فیزیکی و تکامل سیستم عصبی انسان نقش حیاتی دارند.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: کمبود ید در دوران‌های مختلف زندگی عوارضی از جمله سقط جنین، تولد جنین مرده، ناهنجاری‌های مادرزادی، عقب ماندگی ذهنی و جسمی، گواتر و کم کاری تیروئید را در پی خواهد داشت.
 
کرد تمینی خاطرنشان کرد: مؤثرترین و بهترین روش تأمین ید بدن و پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید، استفاده از نمک تصفیه شده یددار است که در مرحله آخر پخت و به مقدار کم باید به غذا اضافه شود.

برچسب ها: علوم پزشکی ، تیروئید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.