سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت یک میلیارد دلاری روسیه از حمله اوکراین به کورسک

برآورد‌ها نشان می‌دهد خسارات اقتصادی حمله اوکراین به کورسک روسیه یک میلیارد دلار بوده است.

با چرخش موازنه قوا به نفع روسیه در جبهه‌های شرقی و ناتوانی اوکراین در دفع حملات این کشور، مقامات کی یف تصور کردند می‌توانند با حمله به کورسک اقدام به تضعیف روسیه و مبادله این منطقه با مناطق از دست رفته در شرق کشور طی مذاکرات صلح کنند. این درحالی است که اوکراین با آرایش هجومی خود در کورسک عملا نیروهایش را زیر آتش توپخانه و جنگنده‌های روسیه قرار داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، برآورد‌های اقتصادی نشان می‌دهد حملات اوکراین به منطقه کورسک که به طور غالب بخش کشاورزی این منطقه را نابود کرده است، یک میلیارد دلار خسارات به روسیه وارد کرده است. همچنین از زمان آغاز تهاجم اوکراین به کورسک، ۱۵۰ هزار غیرنظامی مجبور به تخلیه از این منطقه شده اند. 

کورسک منطقه‌ای که اقتصادی بر پایه کشاورزی به ویژه تولید غلات دارد. این منطقه در سال گذشته میلادی ۴ درصد از تولید غلات روسیه را به خود اختصاص داده بود. 

اوکراین در ششم اوت با حمله به کورسک گرچه مقامات روسی را غافلگیر کرد، اما جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید کی یف اشتباه استراتژیک بزرگی را مرتکب شد و با این حمله جان نظامیان خود را بیش از پیش به خطر انداخت. این حمله با ۱۰ هزار قوای نظامی انجام شد که تاکنون ۴ هزار تن از آنها توسط روسیه کشته شده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.