سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ نومد گیمز؛

قزاق‌ها طلای غول ۱۷۰ کیلویی ایران را ربودند!

در جریان بازی‌های جهانی نومد گیمز رضا قیطاسی در رشته قوی ترین مردان نومد با حق خوری و قوانین نادرست قزاق‌ها صاحب مدال نقره شد.

در ادامه پنجمین دوره بازیهای جهانی ۲۰۲۴ عشایری (نومد گیمز) در آستانه قزاقستان، مسابقات قوی ترین مردان نومد  برگزار شد و در حالی که میزبان تمام آیتم های مسابقه را سبک و بر اساس توان ورزشکار خود چیده بود، رضا قیطاسی با ناداوری صاحب مدال نقره شد. 

با این وجود قیطاسی که با ۱۷۰ کیلو وزن و دو متر و ۸ سانتی متر قد در مسابقاتی با آیتم های سبک و سرعتی شرکت کرده بود، در پنج آیتم برگزار شده، در دو آیتم با برتری مقابل تمامی رقبا از جمله رقیب قزاق با اختلاف به عنوان نخست رسید.

ناداوری قزاق ها تا جایی پیش رفت که ویدئوی منتشر شده از حمل گوی ۱۰۰ کیلویی در  ۶۰ ثانیه نشان می‌دهد که ورزشکار قزاق بیش از ۷۰ ثانیه گوی را حمل کرده و داوران سوت نزده اند تا مسافت بیشتری را طی کند.

در طول این مسابقات ورزشکار ارمنستان نیز همانند نماینده ایران به برخی آیتم ها معترض بود اما میزبان هر طور شده طلا را نصیب ورزشکار خود کرد.

میزبان حتی جزییات آیتم ها را نیز تا زمان آغاز مسابقه به شرکت کنندگان خارجی اعلام نکرده بود.

تیم فدراسیون ورزش روستایی عشایری ایران پیش از این نیز  توسط آرزو حسینی و هادی وفایی پور در مس رستلینگ (چوب کشی) به ترتیب صاحب مدال های نقره و برنز شد.

همچنین در سایر اوزان مس رستلینگ علی شهرآبادی و سعید انوری پنجم شدند. مهدی غلامی نیز که با پیروزی در آستانه کسب مدال بود در مسابقه سوم دچار مصدومیت شد و از کسب مدال بازماند.

سجاد شول، محدثه شخمگر و بهاره صلح میرزایی دیگر نمایندگان مس رستلینگ ایران در این رقابت‌ها بودند.

مسابقات کشتی های سنتی نیز در جریان است و ایران در رشته های مختلف نماینده دارد.

بازی‌های جهانی نومد گیمز با حضور بیش از۲۰۰۰ ورزشکار از۸۹ کشور در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.