سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوی تلفنی امیر نصیرزاده با وزیر حمل و نقل ونزوئلا

وزیر دفاع ایران با وزیر حمل و نقل ونزوئلا به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا به صورت تلفنی مذاکره کردند.

امیر نصیرزاده وزیر دفاع و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در مذاکره تلفنی با وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک گفت: بدون شک حمایت قاطع مردم انقلابی ونزوئلا از دولت و همراهی و حضور نیرو‌های مسلح در کنار مردم در خنثی سازی توطئه‌های غرب به ویژه پس از انتخابات ونزوئلا تاثیر گذار و تعیین کننده بوده است.

وزیر دفاع با اشاره به همکاری‌های دو جانبه و تحولات مثبت بین دو کشور ایران و ونزوئلا و همچنین وجود ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی بسیار زیاد میان دو کشور گفت: آمار و ارقام تجارت دو کشور در چند سال گذشته، نشان دهنده افزایش بی سابقه حجم همکاری میان دو کشور بوده است که ضمن استمرار در حوزه‌هایی مانند معدن، انرژی، علم و فناوری، ارتباطات و مخابرات، حمل و نقل و ... می‌تواند افزایش و توسعه یابد.

نصیرزاده در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا بیان کرد: برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در زمان مورد توافق طرفین می‌تواند علاوه بر پیامد‌های اقتصادی تجاری فیمابین به عنوان نمادی از حمایت راهبردی دو کشور از یکدیگر نیز باشد.

وزیر دفاع در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سابقه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه و مقابله با مداخلات آمریکا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تجربیات قابل توجهی در این زمینه برخوردار است که مانند گذشته حاضریم آن را در اختیار شما بگذاریم.

وزیر حمل و نقل و رئیس بخش و نزوئلایی کمیسیون مشترک این کشور نیز در ابتدای گفتگو با امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده ضمن تبریک تصدی مسئولیت وزارت دفاع و همچنین ریاست بخش ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ابراز امیدواری نمود با حضور ایشان در این جایگاه حساس، شاهد توسعه و گسترش روز افزون روابط راهبردی میان دو کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید همیشه برای مقابله با دشمن مشترک مان از آمادگی لازم برخوردار باشیم گفت: استکبار جهانی آمریکا از روابط نزدیک دو کشور به شدت واهمه دارد و می‌دانیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشرو در تمامی زمینه‌ها به ویژه صنایع دانش بنیان و فناوری‌های پیشرفته همواره موجب تعجب و یاس دشمنان بوده و با تمام قوا به حرکت خود به سمت پیشرفت و تعالی ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به تأکید آقای مادورو بر توسعه و گسترش روابط راهبردی ونزوئلا با جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از اهداف اصلی در برگزاری کمیسیون‌های مشترک فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و تجار و فعالان بخش خصوصی ایران در ونزوئلا می‌باشد و ما همواره از این موضوع استقبال می‌نماییم. در پایان این مذاکره طرفین مجددا برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده‌ای نزدیک را مورد تاکید قرار دادند.

منبع: تسنیم 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.