سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان: رژیم صهیونیستی به ادعای دفاع از خود، مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد

رئیس جمهور با اشاره به جنایت‌های هولناکی که در غزه رخ می‌دهد گفت: رژیم صهیونیستی به ادعای دفاع از خود، مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد.

«مسعود پزشکیان» روز چهارشنبه در دیدار با ایرانیان مقیم عراق در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، گفت: وقتی اتفاق کوچکی در کشور ما رخ می‌دهد همه رسانه‌های جهان به کار می‌افتند و به سرعت حقوق بشر را در ایران زیر سوال می‌برند در حالی که امروز در برابر این همه جنایتی که در غزه اتفاق می‌افتد و رژیم صهیونیستی با بمب و موشک زن و بچه و پیر و جوان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد، اما جهان مدعی حقوق بشر، چشم و گوش خود را به روی این همه جنایت بسته است.

به گفته وی، دنیا نه تنها در برابر توقف این جنایت‌ها کمکی نمی‌کند بلکه ارتکاب این جنایت‌ها را توسط رژیم صهیونیستی دفاع از خود می‌نامد.

پزشکیان تاکید کرد که روندی را که دنیا در قبال جنایات در غزه در پیش گرفته، جوانمردی و مردانگی را قربانی می‌کند.

وی یکی از اسباب جنایت پیشگی رژیم صهیونیستی نبود وحدت و انسجام در میان جهان اسلام دانست و گفت: اگر رژیم صهیونیستی امروز جرات می‌کند تا یک میلیون و نیم انسان مسلمان را در غزه به خاک و خون بکشد برای این است که کشور‌های مسلمان فقط نظاره گر هستند. 

پزشکیان با اشاره به وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و وجود مشکلات در داخل گفت که با وحدت و انسجام و همدلی و عمل کردن به آموزه‌های دینی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

سفیر ایران در عراق نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: ایرانیان مقیم عراق بیشترین وفاداری را به جمهوری اسلامی ایران دارند و در تمامی عرصه هایسیاسی کشور بویژه در انتخابات حضوری فعال دارند.

آل صادق در ادامه به ظرفیت مناسبات دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و افزود: حدود سی درصد جمعیت عراق در نزدیکی مرز‌های ایران ساکن هستند که میتواند ظرفیت خوبی برای توسعه روابط دو ملت مفید باشد.

وی در خصوص موضع عراق در مساله غزه نیز یادآورشد که موضع دولت، تشکل‌های سیاسی، احزاب و گروه‌های مقاومت در دفاع از ملت فلسطین بویژه غزه ستودنی است.

در این مراسم یکی از بانوان ایرانی به نمایندگی از بانوان ایرانی مقیم عراق که با همسران عراقی ازدواج کرده اند به برخی از مشکلات زنان ایرانی مقیم عراق اشاره و خواهان حل آنها شد که رییس جمهوری قول مساعد برای حل مشکلات آنها را داد.

این بانوی ایرانی تعداد کل زنان ایرانی مقیم عراق را ۱۷ هزار نفر عنوان کرد که هفت هزار نفر در مناطق مرکز و جنوب عراق و ۱۰ هزار نفر نیز در اقلیم کردستان عراق اقامت دارند.

 پزشکیان در این مراسم نیز هدیه‌ای ویژه به یکی از بانوان ایرانی که فرزند مجاهد خود را در جنگ با گروه تروریستی داعش از دست داده بود تقدیم کرد و همزمان این بانوی ایرانی نیز هدیه از ترکمنان تلعفر را تقدیم رییس جمهوری اسلامی ایران کرد.

هدیه ترکمنان تلعفر یک تابلو ترسیم شده از چهره رییس جمهوری اسلامی ایران بود که با استقبال و تقدیر پزشکیان مواجه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.