سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی خطاب به تحریم‌کنندگان: نفاق و دروغگویی را کنار بگذارید

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: صادرکنندگان جنگ‌افزار به رژیم صهیونیستی چگونه به خود حق می‌دهند ایران را با ادعا‌های پوچ فروش موشک مورد تحریم قرار دهند؟

 در پی طرح ادعا‌های بی اساس از سوی غربی‌ها مبنی بر ارسال موشک بالستیک به فدراسیون روسیه که به کرات از سوی مقامات ایرانی از جمله ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی رد شد، این دیپلمات ارشد ایرانی امروز (چهارشنبه) ۲۱ شهریورماه با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به این بهانه ادعایی عنوان کرد: صادرکنندگان جنگ‌افزار، موشک و بمب‌های ممنوعه و دو هزار پوندی به رژیم صهیونیستی که مناطق شهری، منازل و اردوگاه‌های اسکان آوارگان فلسطینی در ‎غزه و کرانه غربی را مورد حمله قرار می‌دهد، چگونه به خود حق می‌دهند ایران را با ادعا‌های پوچ و بی‌اساس فروش موشک مورد تحریم قرار دهند؟! 

وی تصریح کرد: مقامات کشور‌های صادرکننده تسلیحات مرگبار به رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و استرالیا باید به افکار عمومی جهان در خصوص تصاویر وحشتناک اردوگاه «المواصی» در ‎خان‌یونس پس از بمباران توسط رژیم صهیونیستی پاسخ دهند.

در بمباران اردوگاه المواصی در بامداد روز سه‌شنبه، بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیدند که اکثر آنها زنان و کودکان بودند. بر اثر این تهاجم ۶۰ نفر دیگر مجروح شدند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در این باره اعلام کرد که اسرائیل از بمب‌های دو هزار پوندی آمریکا برای جنایت در خان‌یونس استفاده کرده است.

کنعانی خطاب به مقامات کشور‌های حامی این رژیم و تامین کنندگان سلاح برای آن گفت: نفاق و دروغگویی را کنار بگذارید.

اخیراً شاهد طرح ادعا‌هایی بی اساس از سوی کشور‌های غربی درباره ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین بودیم. ادعایی که از سوی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران رد شد و امروز نیز سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در این باره با بیان اینکه یک‌بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است، تمام.

در همین ارتباط آمریکا شب گذشته از تحریم شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه خبر داد. انگلیس هم اعلام کرد که قرار است چنین تحریمی را اعمال کند.

از سوی دیگر انگلیس به همراه آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند که قصد دارند قرارداد‌های دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران را لغو کرده و ایران‌ایر را به همین بهانه مورد تحریم قرار دهند.

برچسب ها: کنعانی ، اوکراین ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.