سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش برای تولید ویدئوهای دیجیتالی از سوی وزارت ارشاد

شورای عالی سینما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرده است تا برای ایجاد شرایط مناسب در حوزه دیجیتال و ویدئوهای دیجیتالی تلاش کند.

امروزه سینما و انیمیشن از محبوب‌ترین هنرهای جهان هستند و هوش مصنوعی  به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری قدرتمند و نوپا برای ارتقای این صنعت محبوب است. هوش مصنوعی در حال متحول کردن تمام مراحل ساخت فیلم و انیمیشن  از ابتدا تا انتهای ساخت یک اثر سینمایی یا سریال است. لذا این تکنولوژی جدید  به عنوان ابزاری قدرتمند، فرصت‌های جدیدی را برای فیلمسازان و انیماتورها فراهم می‌کند تا هنرمندان با استفاده از این فناوری بتوانند کیفیت فیلم‌ها و انیمیشن‌ها، کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به فرآیند تولید فیلم را رقم بزنند. از این جهت با معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی به گفت‌وگو پرداختیم تا نگاه این مسئول به فیلمسازی با کمک هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم.

قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره موضوع فیلمسازی با هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی یک موضوع جدی و در واقع جدیدی است؛ اما فیلمسازی در هوش مصنوعی موضوعی است که به سرعت درحال گسترش است. ما در حوزه پژوهش چند کارگاه در سازمان سینمایی برگزار کردیم. این کارگاه‌ها امسال و سال گذشته برگزار شدند که در این کارگاه‌ها تعریف هوش مصنوعی که هوش مصنوعی چیست و با این تکنولوژی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم برگزار شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر همکاران بنده در دفتر توسعه مطالعات و پژوهش درحال پیگیری و به دنبال کارکرد هوش مصنوعی در عرصه سینمای ایران درحال برنامه ریزی و انجام کارها هستند. نتیجه کار در سایت قرار خواهد گرفت تا همه عزیزان به این نتایج دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که شورای عالی سینما،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرده است تا درباره شرایط دیجیتال یا ویدئوهای دیجیتالی تلاش کند و بتواند به کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان ان عرصه کمک کند‌. لذا ما طرح اولیه را ارائه داده‌ایم اما شورا از ما درخواست کردند یک طرح پژوهشی برای چرایی و چگونگی آن انجام دهیم. حال حاضر ما درحال پژوهش هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم کارها را به خوبی انجام دهیم.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی درباره آسیب سازی فیلمسازی در هوش مصنوعی گفت: هرچیزی نقاط مثبت و منفی دارد؛ لذا ما باید تلاش کنیم تا نقاط مثبت چنین امری را افزایش دهیم و از بیشتر شدن نقاط منفی جلوگیری کنیم و مقاوم سازی داشته باشیم.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.