سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶ درصدی تردد وسایل نقلیه در مردادماه امسال

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بیش از ۷۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۴۶ وسیله نقلیه بین‌شهری در مردادماه امسال در راه‌های بین‌شهری کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی داشته است.

به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد تیموری، اظهار داشت: بیش از ۷۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۴۶ وسیله نقلیه بین‌شهری در مردادماه امسال در راه‌های بین‌شهری کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی داشته است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، سامانه ترددشماری برخط (سانت)، سامانه داده‌کاوی اطلاعات پاپ‌خوان (داپ) و داده‌های تلفن همراه، متوسط تردد روزانه بین‌استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده افزایش سفر‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: تردد کل وسایل نقلیه در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴درصدی داشته است.

تیموری با بیان اینکه بیشترین افزایش تردد‌ها در مدت زمان یاد شده مربوط به استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان بود، گفت: استان ایلام با ۴۳ درصد، کرمانشاه ۴۱ درصد و لرستان با ۳۱ درصد بیشترین تردد را داشتند و کمترین تردد مربوط به استان‌های خراسان شمالی، قم، آذربایجان غربی به ترتیب با ۶ درصد، ۴ درصد و یک درصد ثبت شده است.

وی در مورد بیشترین و کمترین تردد بین‌استانی وسایل نقلیه بیان کرد: بیشترین تردد در ۲۶ مردادماه با ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۴۳ وسیله نقلیه هم‌زمان با شروع سفر‌های ایام اربعین حسینی و کمترین تردد نیز در ۲۰ مردادماه با یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۷۱۰ وسیله نقلیه ثبت شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری، در مدت زمان یاد شده، استان‌های قزوین، مازندران، مرکزی، قم، گیلان، مقصد سفر استان‌های تهران و البرز بود و حدود ۷۶ درصد از سفر‌های وسایل نقلیه انباشت شده در استان مازندران از مبدأ استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، گلستان و اصفهان صورت‌گرفته است.

تیموری گفت: همچنین هم‌زمان با ایام اربعین حسینی حدود ۵۲ درصد از وسایل نقلیه‌ای که در استان ایلام انباشت شده بودند، از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و قم بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.