سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان مطرح کرد؛

راه‌اندازی بستر امن تعاملات تجاری با عراق برای توسعه روابط

رئیس‌جمهور بر تقویت تجارت و ارتباطات با عراق در بستری امن تاکید کرد و گفت: طبیعتاً در آن‌حال باید برنامه‌های مشترک امنیتی بین این رفت‌وآمد‌ها شکل گیرد.

رئیس جمهور یکی از اهداف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل مسیر فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد و گفت: در دیدار‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراق، توافق کردیم که یک کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه راهبردی جامع بلندمدت توسعه روابط میان دو کشور تشکیل شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر مسعود پزشکیان بعد از ظهر چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر به عراق، در نشستی با بازرگانان و فعالان اقتصادی در این کشور، یکی از اهداف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل مسیر فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد و تصریح کرد: در دیدار‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراق، توافق کردیم که یک کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه جامع راهبردی بلندمدت میان دو کشور تشکیل شود.

رئیس جمهور از تجار و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه خواست که همه مشکلاتی را که احساس می‌کنند در مسیر فعالیت آنها اخلال ایجاد می‌کند، از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه را به کارگروه مذکور ارائه کنند و افزود: رونق فعالیت شما هم به نفع ایران است و هم عراق؛ حتما با کارگروهی که برای تدوین این برنامه راهبردی تشکیل خواهد شد، تعامل داشته باشید تا بهترین برنامه ممکن برای گسترش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی میان دو کشور تدوین شود.

پزشکیان گسترش و رونق تعاملات اقتصادی و ارتقای امنیت و ثبات اقتصادی را دارای رابطه متقابل دانست و اظهار داشت: رونق فعالیت‌های اقتصادی و تبادلات تجاری نیازمند صلح، ثبات و امنیت است و هر چه این تعاملات گسترش یابد، باعث ارتقا و پایداری بیشتر ثبات و امنیت خواهد شد.

همچنین با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، ۱۴ سند همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی به امضای مقامات دو کشور رسید.

رئیس جمهور پس از دیدار‌های رسمی در بغداد، برای زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهر‌های نجف و کربلا خواهد رفت.

پزشکیان از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.