سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقشه شوم دشمن برای مسجد و جامعه مسجدی

حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند و برای مسجد و جامعه مسجدی نقشه‌ها کشیده‌اند و از طریق شیوه‌های مختلف تبلیغی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علم‌الهدی، کارشناس امور مجلس در دبیرخانه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور درمورد تلاش دشمن برای دور شدن افراد به ویژه جوانان از مسجد و دین بیان کرد: در صدر اسلام، همه مسائل به مسجد ارجاع داده می‌شدند؛ به طوری‌که مساجد فقط به عنوان محل عبادت شناخته نمی‌شدند. اما در حال حاضر، آن جایگاه از مسجد سلب شده است و بنده صرفاً نگاه فرهنگی و اجتماعی به این موضوع ندارم. بلکه نگاه بنده این است که دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند و برای مسجد و جامعه مسجدی نقشه‌ها کشیده شده‌اند و این موضوع از طریق شیوه‌های مختلف تبلیغی است؛ چراکه بدنبال خالی کردن مساجد هستند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی تصریح کرد: آمار و اعداد عجیبی داریم که حدود ۸۵ هزار باب مسجد در کشور وجود دارند و از این تعداد مساجد، عدد تقریبی ۳۳ هزار و ۵۵۲ مسجد ما بدون امام جماعت هستند. یعنی مسجد ساخته شده و امکانات فراهم شده است ولی امام جماعت حضور ندارد. علاوه بر این، دشمن در میان نمازگزاران و مردم، جنگ روانی خاصی را برای ائمه جماعت به راه انداخته است. به همین دلیل، ما نباید نگاهمان را از این مقوله برگردانیم. 

کارشناس امور مجلس در دبیرخانه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: طبق آیه کتاب آسمانی قرآن، بالاترین دشمنی که به طراحی نقشه درازمدت برای این منظور می‌پردازد صهیونیسم؛ دشمن اسرائیلی ماست. چون در زمان حال می‌بینیم که وقتی امام جماعت مسجد از مهمان شهید ما اسماعیل هنیه صحبت می‌کند نیرو‌های اسرائیلی به بازداشت او می‌پردازند. این در حالی است که اگر مسجد جای مبارزه نباشد مسجد نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی ادامه داد: اگر برخی از مساجد کشور ما تا حدی جایگاه محوری خود را ازدست داده‌اند فارغ از مسائل مختلف اجتماعی ناشی از پازل دشمن است؛ چه بسا اگر جوان مملکت ما از جامعه مسجد و روحانیت جدا شود دشمنان براحتی می‌توانند هر اعتقادی را برایش تعریف کرده و به مدل‌های مختلف به او القاء کنند و این موضوع، خروجی‌های بسیار بد و نامطلوبی خواهد داشت. 

او افزود: مسئله وجود مساجد بدون داشتن امام جماعت در کشور گواه تلاش دشمن در این رابطه است که تا حدی باعث ایجاد فضای سنگینی نیز شده است. به همین دلیل، دوستان بزرگوار در حوزه‌های علمیه و امور مساجد که برای اعتلای مسجد و دین کم نگذاشتند همت بیشتری داشته باشند و دست به دست هم دهند تا مجدداً، پایگاه‌های بسته شده احیاء شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
بابا راست میگه دیگه. همینایی که فکر میکنید خودی هستن دشمنن که دارن مسجد را تخریب میکنن. جمله سنگین بود
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
ازوقتی روحانیان تبلیغ دین رارها کردند بسمت رئیس و وزیر وقاضی و استاد انشاهای ودبیرشدن رفتند دینداری وفرهنگ دینی سقوط کرد بزرگترین ضربه به دین مردم واسلام و دین گریزی را همین روحانیان زدند ونمیخواهند باورکنند که دشمن اصلی دین خودشان هستند نه عمدی بلکه بافتار وکردار وعملشان موجب شد مردم ومخصوصا جوانان دین گریز شوند
ث
۱۰:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
نه عزیزه دل مساجد پره مسجد زیاده چون برای هر آخوند دارید مسجد درست میکنید
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
متاسفانه مخاطب نشناسی بسیاری از روحانیون و مسیولان..و عدم جذب کودکان و جوانان در مساجد...زمینه ساز.. خطرات پیش آمده است..مشکل از ماست و نه دشمن ..چون کار دشمن دشمنی است!
شاهرخ
۱۰:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
آنقدر که برخورد نادرست و رفتار شما همه چیز را خراب می کند دشمن کاری نکرده است. شاید آدم های نفوذی در بین روحانیون هست.
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
از وقتی که به اشتباه، دین را در سیاست و سیاست را در دین دخالت دادیم، هر دو را خراب کردیم.
علی اکرادلو
۰۹:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
باسلام ببخشید حاج آقا بنظرشمامقصرکیه؟حوزه نیست وسازمان تبلیغات وروحانی سراغ دارم بعلت که بودن نذری درمسجدی خودش بانی ساختش بوداون مسجد راترک کردبهمون عللی که گفتم.می گفت پول بنزین تامین نمیشه.
سیدمجید حسینی
۰۹:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
دشمن
دشمن
دشمن
اخه ما برا محوریت مسجد به عنوان یک مقوله فرهنگی چیکار کردیم که دشمن بخواد بهش ضربه بزنه.
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
سلام
بله درست می فرمایید ولی من در جای کار می کنم که یه مسجد سه تا امام جماعت داره چون که بوی پول می اید شرکت نفت
اگه مشکل را بیان مکنید باید دلیل ان هم گفت روحانیت هم عوض شده اند پس نشان می ده شما هم در حوزه خوب موفق نبوده اید
با تشکر