سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره تلویزیونی، ظرفیت‌های مستندسازان غیرتهرانی را نمایش می‌دهد

قائم مقام سازمان سینمایی و مدیر مرکز مستند سوره گفت: اینکه حاضرین در جشنواره تلویزیونی غالبا غیر تهرانی‌اند، خوشحال کننده است و باعث بهتر دیده شدن ظرفیت‌های مستندسازان می‌شود.

محمدرضا امامقلی کارگردان، مستندساز، قائم مقام سازمان سینمایی و مدیر مرکز مستند سوره سازمان تبلیغات اسلامی است. از جمله آثار او می‌توان به مستند جنجالی «آقای نخست‌وزیر»، «کربلای ۹۴»، «خوره» و ... اشاره کرد.

مرکز مستند سوره تعدادی از آثار خود را متقاضی حضور در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند کرده است. مستند‌هایی که در موضوعات و فرم‌های مختلف تهیه و تولید شده‌اند.

امامقلی با اشاره به این خبر، درباره رویکرد این مرکز برای تولید آثار مستند گفت: مرکز مستند سوره در دوره جدید مدیریتی تصمیم بر تولید مستند‌های مسأله محور دارد و در حال حاضر هم تولیدات این مرکز، رنگ و بوی مسأله محوری را در خود دارد.

وی جشنواره تلویزیونی مستند را فرصت مهمی با توجه به ظرفیت مخاطبان تلویزیون دانست و گفت: شبکه مستند متولی پخش مستند در رسانه ملی است و با توجه به ظرفیت مخاطبان در تلویزیون، وجود این جشنواره بسیار مهم و قابل توجه است.

او با اشاره به اینکه جشنواره تلویزیونی باید زمینه را برای نمایش آثار مستندسازان جوان و غیرتهرانی فراهم کند، گفت: باتوجه به اینکه خاستگاه تماشا و پخش  مستند، تلویزیون است، به نظر می‌رسد که برای پخش آثار مستندسازان جوان و غیر تهرانی هم باید تدارک دیده شود. مرکز مستند سوره همواره حامی مستندسازان فراتهران بوده و اینکه حاضرین در این جشنواره غالبا دوستان غیر تهرانی هستند برای ما بسی خوشوقتی است که باعث بهتر دیده شدن ظرفیت‌های مستندسازان شده است.

وی تاکید کرد: یکی از نقاط قوت جشنواره تلویزیونی مستند، دیده شدن بهتر آثار مستند در تلویزیون است و در برخی موارد، آثار پس از جشنواره در کنداکتور شبکه قرار می‌گیرد و این نکته خوبی است که توسط شبکه مستند انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.