سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس فتای گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: مجرمان سایبری در آستانه سال تحصیلی جدید با پیام‌های جعلی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: با توجه به نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی تحت عناوین مختلف از قبیل: ثبت نام سال تحصیلی جدید، خرید کتب درسی و یا حتی شناسایی و جذب دانش آموزان با استعداد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: یکی از ترفند‌های شیادان سایبری انتشار تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی، به بهانه جذب و ثبت نام دانش آموزان با استعداد با تخفیفات ویژه و دریافت بیعانه است.

رئیس پلیس فتای گیلان از شهروندان خواست از پرداخت هرگونه بیعانه خودداری ‏کرده ضمن آنکه هنگام خرید‌های اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران بوده و به هیچ ‏عنوان روی آنها کلیک نکنند. ‏

سرهنگ نقی‌مهر تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا بخش گزارش‌های مردمی سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.