سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای البرز:

البرز در آموزش مهارت‌ها رتبه برتر کشور را دارد

غفاری گفت: این استان به رغم محدودیت امکانات آموزشی و زیر ساختی، رتبه برتر آموزش‌های مهارتی را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای البرزگفت: سال گذشته حدود ۵۵ هزارنفر در مراکز آموزشی دولتی و خصوصی استان البرز مهارت های آموزشی را فرا گرفتند که امسال افزایش ۱۵ درصدی نسبت به پارسال پیش بینی کرده ایم .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: این درحالی است که البرز به لحاظ درآمدهای آموزش اختصاصی جزو استانهای برتر کشوراست؛ این استان نسبت به تعهدات سالانه بیش از ۱۰۸ درصد افزایش عملکردی در حوزه آموزش های فنی و مهارتی را در پنج ماهه سال جاری دارد.

غفاری افزود: البرز توانسته در روزآمدی آموزش های مهارتی گام های موفقی در سطح کشور بردارد؛ از دانش آموزان، سربازان، زندانیان، دانشجویان، آسیب دیدگان اجتماعی، پناهندگان و اتباع خارجی، ساکنان مناطق روستایی و عشایری تا بیکاران را تحت پوشش آموزش ها قرار داده ایم .

وی تاکید کرد: با تنوع بخشی به برنامه های آموزشی توانسته ایم طیف گسترده ای از گروه های اجتماعی را به مهارت آموزی تشویق کنیم .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت : اکنون هفت مرکز آموزش مهارتی دولتی در هفت شهرستان و حدود یک هزارو ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی در این استان داریم؛ آموزش های مهارتی در چهار حوزه صنعت،‌ کشاورزی،‌ فرهنگ وهنر و خدمات در ۹ هزار استاندارد ارائه داده می شود.

غفاری ادامه داد: مراکز آموزش مهارتی البرز به رغم محدودیت تعداد اما از لحاظ امکانات آموزشی از شرایط کم نظیری در سطح کشور برخوردار هستند .

وی گفت: زندان ها و پادگان ها از مراکز هدف آموزش های مهارتی استان البرز هستند که در این بخش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز در سطح کشور رتبه برتر را دارد؛ دایره آموزش های مهارتی را به مناطق روستایی و عشایری استان گسترش داده ایم و به آموزش مهارتی کودکان کار ورود شده است.

غفاری بیان کرد: آموزش معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، معلولان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از برنامه های کلیدی در بخش آموزش های مهارتی است که در البرز به خوبی دنبال می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: این استان در اجرای برنامه های آموزش مهارتی در بخش قرارگاه اجتماعی رتبه اول کشور را دارد چرا که مهارت آموزی در محله ها و مناطق کم برخوردار به عنوان اولویت مهم در استان دنبال شده است .

وی یادآور شد: رییس جمهور شهید در سفر به استان البرز این استان را به عنوان الگوی مهارت آموزی در کشور شناخت و دستور داد تا البرز به عنوان الگو در سطح کشور مطرح شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.