سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات به روسیه بی‌اساس است

سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که ادعا‌های اخیر در مورد انتقال تسلیحات به روسیه کاملا بی‌اساس است.

دیمیتری پسکوف، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ادعای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه گفت: ما گمانه زنی‌های زیادی در مورد نوع عرضه تسلیحات به فدراسیون روسیه می‌شنویم که مسکو قصد دارد به زودی از آنها در اوکراین استفاده کند. همه آنها بی اساس هستند.

علاوه بر این، پسکوف خاطرنشان کرد که معتقد است کشور‌های غربی به اوکراین اجازه خواهند داد تا از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند. وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر رسانه‌ها در حال انجام کمپینی هستند تا «تصمیمی که قبلا گرفته شده رسمی شود».

هفته گذشته، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که ایران اخیرا موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به روسیه ارسال کرده است که باعث شد ایالات متحده و اتحادیه اروپا به بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران بپردازند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این ادعا‌ها گفت که این اتهامات از سوی کسانی به ایران مطرح می‌شود که خود تامین‌کننده تسلیحات برای یک طرف این جنگ هستند و در گسترش جنگ نقش ایفا می‌کنند.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی امروز دوشنبه خود در واکنش به مطالب ادعایی منتشر شده توسط روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره اقدام ایران به ارسال موشک‌های کوتاه‌برد به روسیه گفت: ما این مطالب را دیده‌ایم، این نوع اطلاعات اغلب با واقعیت فرق دارد و تاکید کرد که اطلاعات مطبوعات غربی از روابط ایران و روسیه دقیق نیست.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.