سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه زنان و تولید ملی در پایتخت گشایش یافت

بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در بوستان گفتگو در بزرگراه چمران پایتخت آغاز بکار کرد.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه «زنان و تولید ملی» با حضور تولیدکنندگان برتر ایرانی به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفتگو برپا شده است، در این نمایشگاه همچون دوره‌های پیشین، پوشاک خانواده و صنایع دستی به صورت مستقیم عرضه می‌شود.

براساس این گزارش، در جریان برگزاری این نمایشگاه در مجموع بیش از سه هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، دستاورد‌های خود را در حوزه صنایع دستی، پوشاک و تولیدات خود را ارائه می‏‌کنند.

نمایشگاه زنان و تولید ملی در راستای حمایت از معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار، توسعه فعالیت‌های کارآفرینی، به نمایش گذاشتن دستاورد‌های زنان در بخش صنایع دستی و تولیدات ملی و حمایت مالی از همه بانوانی که در این عرصه فعالیت دارند، به صورت رسمی آغاز بکار کرده است.

برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی را فراهم خواهد کرد که زنان سرپرست خانوار و فعالان در مراکز کوثر تهران نیز بتوانند دستاورد‌ها و دست‌آفریده‌های خود را به نمایش بگذارند. این اقدام علاوه بر اینکه افزایش انگیزه این بانوان را به همراه داشته باشد با فروش محصولات آنان، بخشی از نیاز‌های مادی و معیشتی زندگی آنان نیز تامین می‌شود.

در جریان برگزاری این نمایشگاه، کسب و کار‌ها در این دوره به ۳۱۷ مجموعه کسب و کار رسیده است و علاوه بر فضای نمایشگاهی بوستان گفتگو، در چند بوستان دیگر مانند بوستان ملت، بوستان لاله، بازارچه باغ فیض و بازارچه میدان شهدا نیز دست‌آفریده‌های زنان توانمند پایتخت به معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

در دوره بیست و یکم نمایشگاه زنان و تولید ملی همچنین برنامه‌های جنبی مانند کارگروه اشتغال معیشت پایدار، کارگروه مشاوره مددکاری حمایت، کارگروه سلامت و برنامه تقدیر از کارآفرینان کوثر و برنامه هم‌خانواده برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه تاکنون بیست دوره نمایشگاه زنان و تولیدات ملی در تهران برپا شده است، این نمایشگاه‌ها با هدف حمایت از توانمندسازی زنان و با رویکرد کارآفرینی اجتماعی برای عرضه پوشاک، کالا‌های فرهنگی و صنایع دستی داخلی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی، آموزش‌های کسب و کار و ارائه ایده‌ها برگزار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.