سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات رایگان اتوبوسرانی قزوین در هفته اول مهر

شهردار قزوین گفت: خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در هفته اول مهر به مناسبت بازگشایی مدارس رایگان می‌شود.

مهدی صباغی شهردار قزوین گفت: با توجه به پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی حجم ترافیک در شبکه معابر همزمان با بازگشایی مدارس و به منظور کمک به عبور و مرور مناسب دانش آموزان و دانشجویان خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهر در هفته اول مهر با ۱۱۵ دستگاه در قالب ۱۶ خط رایگان خواهد بود.

صباغی از همشهریان خواست تا با استقبال از حمل و نقل عمومی، علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا بر افزایش خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی نقش داشته باشند.

وی در ادامه از آماده باش کل ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: حوزه حمله و نقل و ترافیک شهرداری برنامه‌های متعددی برای شروع ماه مهر در نظر دارد که از آن جمله می‌توان به خط کشی طولی و عرضی در معابر مهم و شریانی، رنگ آمیزی سرعتگیر و سرعتگاه‌ها در معابر مهم شهر و شستشوی ناوگان اتوبوسرانی و ایستگاه‌های اتوبوس اشاره کرد.

وی از ساماندهی هزار خودرو ویژه سرویس مدارس شهر قزوین خبر داد و گفت: رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس، راه اندازی ناوگان گشت و بازرسی ویژه سرویس مدارس، تهیه و نصب بنر ویژه ستاد مهر، مدیریت ترافیک معابر اطراف مدارس خاص ترافیک زا، استقرار عوامل امداد در معابر مهم و هسته مرکزی شهر و حمل نخاله‌های ساختمانی پیرامون مدارس را از دیگر اقدامات در دست اجرای ستاد مهر شهرداری قزوین برشمرد.

صباغی ارائه خدمات ویژه رفاهی ویژه ناوگان سرویس مدارس (تخفیف ۵۰٪ معاینه فنی+ تخفیف ۷۵٪ هزینه‌های کارواش+ تحویل لاستیک با نرخ دولتی) را از دیگر اقدامات ستاد مهر شهرداری قزوین برشمرد.

شهردار قزوین در ادامه از ممنوعیت حفاری و پروژه عمرانی جدید تا ۱۰ مهر ماه امسال در معابر شریانی، اصلی و هسته مرکزی شهر قزوین خبر داد.

صباغی «اتمام پروژه عمرانی پیغمبریه – میدان حسن پور» و «افزایش ایمنی و اطلاع رسانی محدوده کارگاه‌های عمرانی بویژه تقاطع نسیم شمال – اقبالیه را از دیگر اقدامات در دست انجام شهرداری قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس و روان سازی ترافیک در سطح شهر قزوین ذکر کرد.

شهردار قزوین عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ ترافیک ویژه بازگشایی مدارس و همچنین آماده باش کامل مرکز کنترل ترافیک برای زمانبندی و فازبندی چراغ‌های راهنمایی از دیگر اقدامات در دست اقدام ستاد مهر شهرداری قزوین است.

وی پیگیری موضوعات مهمی همچون «عدم قطعی برق ویژه چراغ‌های راهنمایی و پشتیبانی ویژه»، «حضور پررنگ عوامل پلیس راهور در تقاطع‌ها و گره‌های ترافیکی خاص»، «اطلاع رسانی وضعیت ترافیک شهر از طریق مرکز کنترل توسط صدا و سیمای مرکز قزوین»، «تشویق مردم به استفاده از سیتم حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس» را از اقدامات دیگر در دست اجرای ستاد مهر شهرداری قزوین برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.