سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار روسیه به غرب درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

مسکو چهارشنبه هشدار داد که در صورت رفع محدودیت‌ها در استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد، غربی‌ها «شرکت‌کنندگان» در جنگ محسوب خواهند شد.

«واشنگتن و دیگر کشور‌های اروپایی در حال تبدیل‌شدن به شرکت‌کنندگان در جنگ اوکراین هستند». این را رئیس دومای روسیه اعلام کرد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس پارلمان روسیه با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در تلگرام گفت درصورتی‌که غربی‌ها به اوکراین اجازه استفاده از تسلیحات دوربرد در عمق خاک روسیه را بدهند، مسکو ایالات متحده و هم‌پیمانانش را یکی از طرفین درگیری در جنگ اوکراین در نظر خواهد گرفت.

قانون‌گذار ارشد روسیه در این باره افزود: «زلنسکی با سفر به ایالات متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس با درخواست تأمین تسلیحات دوربرد، موشک‌ها و سایر تجهیزات و مذاکره با آنها درباره حمله به خاک روسیه، این کشور‌ها را مستقیماً به شرکت‌کنندگان در این برنامه (جنگ اوکراین) تبدیل می‌کند.»

ولودین همچنین درباره پاسخ مسکو به این اقدام هشدار داد و گفت: «همه اینها به این واقعیت منجر می‌شود که کشور ما مجبور خواهد شد که با استفاده از سلاح‌های قوی‌تر و مخرب‌تر، برای محافظت از شهروندان خود پاسخ دهد.»

وی همچنین بیان کرد که زلنسکی به امنیت مردم اوکراین اهمیت نمی‌دهد و پدر و مادر خود را مدت‌ها پیش به اسرائیل فرستاده است.

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه در پاسخ به سؤالی درباره حذف محدودیت‌های موجود در استفاده اوکراین از سلاح‌های دوربرد گفت که در حال بررسی این موضوع است.

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس نیز امروز در اقدامی نادر با همدیگر به کی‌یف سفر کردند که رسانه‌های بین‌المللی موضوع اصلی این سفر را بررسی محدودیت‌های تسلیحاتی اعلام کردند.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.