سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار هزار و ۸۰۰ دانشجو در علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: چهار هزار و ۸۰۰ دانشجو در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که با احتساب افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی در برخی رشته‌ها از جمله پزشکی، این تعداد به حدود پنج هزار دانشجو می‌رسد که تقریبا نیمی از آنان غیربومی و متقاضی خوابگاه هستند.

مصطفی عزیزی با بیان اینکه چهار هزار و ۸۰۰ دانشجو در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که با احتساب افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی در برخی رشته‌ها از جمله پزشکی، این تعداد به حدود پنج هزار دانشجو می‌رسد که تقریبا نیمی از آنان غیربومی و متقاضی خوابگاه هستند گفت: بر این اساس از بین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی متقاضی خوابگاه، حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان یافته اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، تعدادی از دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌های خودگردان مستقر شده‌ و برخی به همراه خانواده خود به زنجان مهاجرت کرده و ساکن این شهر شده‌اند و در نهایت نیازمند ایجاد ظرفیت برای بیش از ۶۰۰ دانشجوی متقاضی سراهای دانشجویی هستیم.

این مسوول ادامه داد: به علت کمبود فضای خوابگاهی کافی، قبلا سیاست دانشگاه بر این بود که تعهدی در خصوص خوابگاه برای دانشجویان سال اول نداشت و دانشجویان سال‌های بالاتر مشمول استفاده از خوابگاه‌ بودند.

وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که در شوراهای فرهنگی و انضباطی و هیات رئیسه دانشگاه انجام شد به این نتیجه رسیدیم که دانشجویان سال اول که تا دیروز دانش‌آموز و فقط به فکر درس و کنکور بودند، ممکن است در تامین محل اسکان دچار مشکلات عدیده شوند و با اسکان در محلی غیر از خوابگاه، در احاطه‌ افراد ناسالم قرار بگیرند و وارد مسیرهای نادرست شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق این بررسی‌ها، سیاست دانشگاه بر این قرار گرفت که همه‌ دانشجویان تا حد امکان در سراهای دانشجویی ملکی یا استیجاری زیر نظر دانشگاه اسکان داده شوند.

به گفته عزیزی، در صورت کمبود ظرفیت، دانشجویانی که درصدی از تحصیل آنان باقی مانده و در شرف فارغ‌التحصیلی هستند به سراهای خصوصی یا خودگردان هدایت شوند.

وی یکی از برنامه های علوم پزشکی استان را افزایش ظرفیت سراهای دانشجویی ذکر کرد و گفت: در این استان طی سال گذشته سرای دانشجویی شهید سلیمانی با ظرفیت ۲۶۰ دانشجو افتتاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.