سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان معرفی شد

طی مراسمی از خدمات حجت الاسلام طهماسبی قدردانی و حجت الاسلام پورمحمدی دادستان به عنوان ویژه روحانیت در استان  کرمان و هرمزگان معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان که در سالن شهید نوروز زاده دادگستری برگزار شد، در تشریح ۳  وظیفه مهم حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت در طول ۱۲ قرن اخیر گفت: روحانیون وظیفه حراست و حفاظت از احکام شرعی و انتقال آن به نسل‌های بعدی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید در بخش علمی و تفسیر و بیان احکام دینی به توده‌های مردمی موفق عمل  کند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیون همیشه در مقابل حرکت‌های که به دنبال وارد کردن خدشه‌ای به مردم بوده اند، ایستادگی کرده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه حوزه علمیه و روحانیت بتوانند مدلی از حکومت اسلامی ارائه دهند، نیاز به ایجاد یک مرکز ترویج و گسترش معارف دینی در کنار ایجاد یک مرکزیت وجود یک مرجعیت بود که با دستان مبارک آیت الله بروجردی، مرجعیت و مرکزیت در حوزه علمیه قم رقم خورد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: تلفیق مرجعیت و مرکزیت دینی توانست انقلابی را بوجود بیاورد که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و این نقش بسیار ممتازی محسوب می‌ شود.

وی گفت: حراست و حفاظت از حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت کار بسیار حساس، ممتاز و سختی است و دادگاه ویژه روحانیت باید بتواند با تدبیر جلوی هر نوع نفوذ و خدشه‌ای به این عرصه را بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: حجت الاسلام  طهماسبی در ذکاوت و تیزهوشی و در مراقبت و مواظبت از روحانیت پیشگام بودند و حجت الاسلام پورمحمدی دادستان جدید ویژه روحانیت در کرمان و هرمزگان چهره متدین، انقلابی، مخلص، بی ادعا و کارآمد هستند.

دادگاه ویژه روحانیت وظیفه صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون را دارد

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه  مسئولیت در  دادگاه ویژه روحانیت را خطیر و حساس دانست و گفت: طبق قانون، ۳ مسئولیت مهم  صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون، رسیدگی به جرائم احتمالی و جلوگیری از نفوذ عوامل ناباب داخلی یا دشمنان خارجی به حوزه های علمیه بر عهده دادگاه ویژه روحانیت گذارده شده است.

وی بیان داشت: در چند دهه ای  که از عمر بابرکت این نهاد می گذرد شاهد اثرگذاری و مفید بودن این مجموعه هستیم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بیان داشت: دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است و رهبر کبیر انقلاب(ره)، با تیزبینی و درک صحیح از جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت و آسیب های متوجه این حوزه، در سال ۶۶ این نهاد مقدس را پایه ریزی و تاسیس کردند .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن قدردانی از ۲ دهه خدمت صادقانه دادستان سابق ویژه روحانیت در استان کرمان و هرمزگان افزود: حجت الاسلام حسین طهماسبی به خوبی توانستند در دوران تصدی خود این نهاد مهم و حساس را مدیرت کند و برای ایشان در سمت رییس کل دادگستری استان یزد نیز آرزوی توفیق و موفقیت دارم .

 رییس کل دادگستری استان کرمان حجت الاسلام مهدی پورمحمدی را یک قاضی مومن، شجاع و پاکدست برشمرد و گفت: دادستان جدید ویژه روحانیت در کرمان و هرمزگان با کوله باری از تجربه قضائی برای این مسیولیت و ماموریت انتخاب شدند و برای ایشان نیز آرزوی توفیق روزافزون دارم.

 آیین تکریم از دو دهه خدمات حجت الاسلام حسین طهماسبی  و معارفه حجت الاسلام مهدی پورمحمدی دادستان ویژه روحانیت در استان  کرمان و هرمزگان امروز برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.