سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارغ‌التحصیلان قبل از سال ۹۹ کد صحت دریافت کنند

مدیر کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: فارغ‌التحصیلان قبل از سال ۹۹ با مراجعه به سامانه سجاد کد صحت دریافت کنند.

حامد ثقفی مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در رویداد SmartSAORG گفت: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ قانونی را با عنوان قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی به تصویب رساند که از آن به قانون مدام یا دوام نیز یاد می‌شود.

مدیر کل امور دانش‌آموختگان ادامه داد: مورد دهم این قانون مربوط به پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور است که متولی آن وزارت علوم شناخته شد؛ بر این اساس سال گذشته سازمان امور دانشجویان این پایگاه را ایجاد کرد و طی یک بازه زمانی به بررسی مدارک نامزد‌های مجلس شورای اسلامی پرداخت.

مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان افزود: حوزه علمیه، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی به سامانه کد صحت» متصل شده‌اند و می‌توانند اطلاعات دانش آموختگان و دانشجویان خود را در آن بارگذاری می‌کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که قبل از سال ۹۹ فارغ‌التحصیل شده‌اند باید در سامانه سجاد درخواست بدهند و با تاییده تحصیلی که دریافت می‌کنند از کد صحت نیز بهره‌مند شوند.

ثقفی در خصوص منافع تشکیل پایگاه تصریح کرد: جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی کشور، اطلاع مراجع مختلف آموزشی، حذف استعلامات فیزیکی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسن
۱۳:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
بعضی دانشگاهها مانند دانشگاههای امام حسین و مالک اشتر کد صحت نمی دهند.
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
اونجاها اصلا دانشگاه نیستن آشغال دونی هستن