سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۳ هزار فقره سرقت در استان سمنان

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: در ۶ ماه نخست امسال، سه هزار و ۲۳۹ فقره سرقت در این استان کشف شد.

سرهنگ محمود گیلانی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان  در نشست خبری گفت:در ۶ ماه نخست امسال  با ۱۴ درصد کاهش سرقت، سه هزار و ۲۳۹ فقره کشف سرقت داشته‌ایم که نسبت به مشابه سال قبل که سه هزار و ۱۸۴ مورد بود، ۲ درصد افزایش یافته است.

 رئیس پلیس آگاهی استان سمنان افزود: از ابتدای امسال تا ۱۵ شهریور امسال اقدامات متعددی صورت گرفت که حاصل تعامل همکاری و همراهی مسؤولان و مردم و هوشیاری آنها بوده است.

گیلانی گفت: در ۶ ماه نخست سال قبل هزار و ۵۶ سارق دستگیر کرده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته‌ایم. وی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری سرقت به عنف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته و ۹ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال گذشته کشف وقوع سرقت ۷۲ درصد و امسال ۹۲ درصد بوده که می‌توان گفت اکثر سرقت‌ها کشف شده است. رئیس پلیس آگاهی استان سمنان افزود: ۲ هزار و ۴۷۵ مورد طرح پیشگیری از سرقت در این استان اجرا شد که ۲۵ مورد آن به‌صورت تخصصی در شهرستان‌ها اجرا شده است. وی گفت: تا ۱۵ شهریور امسال ۲۰ باند سرقت در استان سمنان دستگیر شده‌اند که تعداد دستگیرشدگان به یک‌هزار و ۵۶ نفر رسیده است.

گیلانی گفت: در جهت پیشگیری از جرم و سرقت از مردم و دستگاه‌های استان سمنان، تقاضای همکاری و همراهی داریم و مردم خودمراقبتی و پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: باتوجه‌به ضرورت دوربین‌های استان در جهت پیشگیری و کشف سرقت ارتقای آنان از نظر کمی و کیفی در شهر‌ها و روستا‌های استان با حمایت استاندار سمنان و فرماندهی انتظامی استان انجام شده که اتفاقات خوبی رخ داده است.

گیلانی گفت: سرکشی از واحد‌های صنفی در دستور کار ما قرار داشته و به‌صورت منظم در استان انجام می‌شود و این‌گونه بازدید‌ها در جهت پیشگیری از سرقت بسیار تأثیرگذار بوده است. وی افزود: سرقت از منزل یکی از بیشترین سرقت‌ها است؛ اما هرجا مردم به کمک ما آمدند و پیشگیری کردند سرقت‌ها کاهش یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.