سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت اغذیه فروشان خیابان سی تیر از دو هفته آینده

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از سرگیری دوباره فعالیت کانکس‌های غذافروشی (غذا‌های خیابانی) در خیابان سی تیر خبر داد.

مدتی پیش خیابان سی تیر با حضور کانکس‌های اغذیه فروشی در ساعات شبانگاهی به محیطی مفرح برای شهروندان تبدیل شده بود و این کانکس‌ها اقدام به فروش غذا و تنقلات و ساندویچ می‌کردند اما اکنون حدود یکسالی است که فعالیتی در این مکان نداشته و جمع‌آوری شده‌اند.

سعید بیگی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: هم اینک اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و طی روز‌های آینده در این مکان نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: قرار است تعداد ۳۰ عدد کانکس با طراحی و شکل جدید و با چیدمانی نو در این خیابان قرار گیرند البته تعداد آنها نسبت به دوره گذشته کمتر است یعنی تلاش شده تا در دوره جدید تعداد کمتری از این کانکس‌ها فعال شوند تا آلایندگی، ازدحام و شلوغی و سرو صدای آنها مزاحمتی برای ساختمان‌های مجاور همچون بیمارستان، موزه ملی و وزارت خارجه ایجاد نکند.

بیگی با تاکید بر اینکه مشکلات گذشته این خیابان رفع شده است، گفت: با مسوولان بیمارستانی که در این خیابان قرار دارد صحبت کردیم تا کانکس‌ها به گونه‌ای چیدمان شود تا بوی غذا و سرو صدا مزاحم بیماران نباشد همچنین با مسوولان وزارت امور خارجه هم توافق کردیم تا ساعات استفاده مردم از کانکس‌های اغذیه فروشی از بعدازظهر باشد تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: همچنین قرار شده تا دستگاه‌های تهویه مخصوص در این خیابان قرار داده شود تا دود حاصل از پخت غذا و تردد خودرو‌ها مشکلی برای موزه ملی ایجاد نکند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سال گذشته از اقدام اغذیه فروشان در خیابان سی تیر ممانعت بعمل آمد و جمع آوری شدند، اظهار کرد: اغذیه فروشانی که در این خیابان اسکان داشتند و اقدام به فروش غذا می‌کردند بدلیل اتمام قراردادشان در دی ماه سال گذشته محل را تخلیه کردند و ممانعت از کار آنها، دلیلی دیگری نداشت.

بیگی در ادامه گفت: در مزایده‌ای که طی سه مرحله برگزار شد تعدادی از اغذیه فروشان انتخاب شدند و قرار است که در این خیابان با شکل و طراحی جدید به فعالیت بپردازند.

وی خیابان سی تیر را یکی از خیابان‌های تاریخی تهران برشمرد و افزود: این خیابان به دلیل بافت تاریخی که دارد و نیز وجود موزه ملی، کلیسا، مسجد، وزارت خارجه و ساختمان سینمای جوان مورد توجه مردم و گردشگران قرار دارد و قرار شده با هماهنگی صورت گرفته با میراث فرهنگی بخشی از ظرفیت این خیابان به میراث فرهنگی برای ارایه صنایع دستی اختصاص یابد.

بیگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با حضور اغذیه فروشان در خیابان سی تیر، محدودیت تردد خودرو در این خیابان وجود خواهد داشت یا خیر؟ یادآور شد: بخشی از این خیابان برای تردد خودرو هماهنگ شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی ادامه داد: این خیابان با شکل، رنگ و نمایی جدید در حال زیبا سازی است و تا ۲ هفته آینده با استقرار غرفه‌های عرضه غذا، بر روی مردم و گردشگران گشوده می‌شود.

بیگی گفت: ساعت کار اغذیه فروشان خیابان سی تیز از ساعت ۱۶ تا ۲۴ است و همچون دیگر اصناف تا ساعت ۲۴ شب می‌توانند فعالیت کنند البته در خصوص فعالیت شبانه آنها اماکن انتظامی نظر باید بدهد که اگر مجوزی بیش از این ساعت صادر شود شهرداری در این زمینه منعی نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.