سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراحمدی:

بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت کردند 

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: بی‌نظیر ترین همکاری بین ایران و عراق برای مدیریت اربعین امسال رقم خورد.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: باید از همکاری‌های ارزشمند دولت عراق تشکر ویژه داشته باشیم؛ بی‌نظیر ترین همکاری بین ایران و عراق برای مدیریت اربعین امسال رقم خورد. از ملت عراق نیز باید تشکر کنیم که نهایت خدمت گزاری به زائرین را انجام دادند.

میر احمدی بیان کرد: همچنین از موکب داران ایرانی نیز باید قدردانی ویژه داشته باشم؛ بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از زائرین ایرانی قبل از پایان اربعین به کشور با سه میلیون و چهارصد و بیست و هفت هزار نفر زائر ایرانی از مرزهای ایران به سمت عراق عبور کردند.

مهم‌ترین علت بروز حادثه برای اتوبوس زائران پاکستانی ناآشنایی با جاده‌ها و نقص در سیستم ترمز بود 

 رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نزدیک ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس پاکستانی برای ورود به کشور عراق وارد ایران شدند. این عبور و مرور ۶ روز طول می‌کشد که این موضوع به هیچ وجه در توان سیستم حمل و نقل کشور نبود؛ به همین علت بهترین راه ورود اتوبوس‌های پاکستانی به داخل کشور بود 

میر احمدی ادامه داد: البته این موضوع بسیار تجربه موفقی بود؛ این تعداد سانحه‌ای که پیش آمد نیز امری طبیعی بود. ناآشنا بودن رانندگان پاکستانی٬ رفتن به مسیر‌های غیر اصلی و نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس‌ها٬ مهم‌ترین علل بروز حوادث جاده‌ای برای آنها بود.

مهم‌ترین ضعف اربعین امسال٬ کمبود ناوگان حمل و نقل برای رفت و آمد زائرین بود

 رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: دولت سیزدهم پارسال مصوب کرد ۲ هزار اتوبوس برای نقل و انتقال زائرین به کار گیری شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بسیاری از اتوبوس‌های وارداتی در پارکینگ گمرک خاک خوردند. مصوب کردیم که بازرسی به این موضوع ورود پیدا کند و حتما رسیدگی قانونی در صورت ترک فعل صورت بگیرد.

میراحمدیادامه داد: بیش از ۷۲ درصد زائرین از خودروهای شخصی برای حرکت به سمت مرز‌های ایران و عراق استفاده کردند 

 رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بیش از ۸۰ میلیون پرس غذا توسط موکب داران ایرانی تهیه و توزیع شد. همچنین از مجموعه ۱۰۱ فوتی اربعین امسال تنها ۱۸ نفر بیمه نبودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
اینها هنر نیست اربعین مال مردم هست فکر برق باشد