سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه تعداد دانش‌آموز هنوز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند؟

تا تاریخ ۱۸ شهریور، ۹۵.۴۴ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

تا تاریخ ۱۸ شهریور، ۹۵.۴۴ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز از جمعیت ۱۵ میلیونی در دوره‌های مختلف تحصیلی ثبت‌نام نکرده‌اند.

 حدود ۱۰ روز دیگر مدارس کشور باز شده و دانش‌آموزان از روز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ وارد مدارس می‌شوند، با این حال همچنان برخی دانش‌آموزان کشور موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند و مدارس و مناطق آموزش و پرورش آنها را با گفتن "جا نداریم" دست خالی رهسپار می‌کنند و همین موضوع منجر به بلاتکلیفی و سرگردانی برخی شهروندان در روز‌های پایانی تعطیلات تابستانی شده است.

آمار ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس تا تاریخ ۱۸ شهریور نشان می‌دهد که هنوز حدود ۵ درصد دانش‌آموزان (حدود ۷۰۰ هزار نفر) موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند.

وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در هفته‌های پایانی شهریور بدین شرح است:

ثبت نام ۹۵ درصد دانش‌آموزان

تا تاریخ ۱۸ شهریور در مجموع ۹۵.۴۴ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد دانش‌آموزان سال گذشته ۱۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۰۸ نفر بود و تعداد دانش‌آموز ثبت‌نام شده سال جدید ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۹۱۲ نفر است و و ۷۲۹۹۹۶ نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

۹۷.۵۴ درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد دانش‌آموزان سال گذشته ۹ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال جدید ۹ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۲۵ نفر است.

۸۶ درصد دبیرستانی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند

در دوره متوسطه اول ۹۷.۱۹ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد دانش‌آموزان سال گذشته سه میلیون و ۸۰۹ هزار ۹۵۳ نفر و تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال جدید ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۱ نفر است.

در دوره متوسطه دوم، انتخاب رشته دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی اجباری برخی دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها با وجود نداشتن ظرفیت لازم و مواجه شدن خانواده‌ها با جمله تکراری "جا نداریم" از سوی مدیران هنرستان‌ها منجر به بلاتکلیفی خانواده‌ها شده است و برخی در روز‌های پایانی شهریور همچنان موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

در دوره متوسطه دوم ۸۶.۵۰ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کردند و تعداد دانش‌آموزان سال گذشته ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۱۱۱ نفر و تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال جدید ۲ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۶ نفر است.

منبع: تسنیم

برچسب ها: ثبت نام مدارس ، مدرسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.