سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های برتر المپیاد علوم پزشکی حمایت می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت از طرح‌های برتر المپیاد علوم پزشکی حمایت همه جانبه می‌کند.

ابولفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه در این دوره از المپياد ۶ هزار دانشجوی علوم پزشکی از ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور باهم رقابت کردند؛ گفت: سعی کرده‌ایم استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را گسترده‌تر کنیم و برای اجرای طرح های دانشجویان اعتبار در نظر بگیریم.

باقری با اشاره به اینکه المپیاد یک پویایی را در بین دانشجویان ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: حیطه کارآفرینی در سال جدید به المپیاد اضافه شده است و در همین راستا استفاده از هوش مصنوعی هم در المپیاد در نظر گرفته شده است و آماده تجاری سازی محصولات این حوزه هستیم.

باقری فرد ادامه داد: در ادوار گذشته المپیاد صرفا کسانی که مدال طلا داشتند می‌توانستند به صورت مستقیم در دوره دستیاری شرکت کنند اما ما مدال آوران نقره را نیز به آن اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه اختتامیه المپیاد باید شروع کار وزارت بهداشت باشد، افزود: در سال های گذشته از طرح های برتر حمایت کرده ایم؛ سرمایه‌های اجتماعی سرمایه های تجدید ناپذیر هر کشوری هستند.

ادغام آموزش سبب ارتقای نظام سلامت می‌شود

در ادامه مراسم عابدینی دبیر علمی المپیاد دانشجویان علوم پزشکی گفت: امیدوارم نخبگان کشور به خوبی دیده شوند.در سال گذشته سه مطالعه در مرکز تحقیقات نصر انجام شده است تا مسائل سیستماتیک بررسی شود. حمایت فناورانه از المپیادهای علمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف ما نگهداشت نخبگان است و سعی کرده‌ایم عدالت، صداقت و مشارکت را افزایش بدهیم که در این خصوص ۶ حیطه مانند استدال بالینی، آموزشی پزشکی، مدیریت نظام سلامت و کارآفرینی تبیین شده است.

وی افزود: در این دوره از المپیاد نگاه از فردی به تیمی تغییر کرده است. محصولات مختلف را بررسی کرده‌ایم و فقط نگاه تجاری نداشته‌ایم.

سلامت اولویت کشور است

در ادامه مراسم  علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: یکی از اولویت‌های کشور سلامت است و اما ما سلامت را به معنای واقعی به جامعه منتقل نکرده‌ایم و بیشتر بر موضوع درمان توجه داشته ایم.

وی ادامه داد: سلامت برخورداری از حداکثر سلامت جسمانی، معنوی، روانی و اجتماعی است و همگی برای ارتقای این چهار بعد تلاش کنیم و باید برای ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم. 

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور تاکید کرد: با آموزش مردم باید سلامت افراد ارتقا پیدا کند و معتقدم که باید توجه ویژه به موضوع پیشگیری کرد. 

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که مرگ و میر و مشکلات ما به دلیل بیماری‌های غیر واگیر است. موضوع سلامت یک حوزه گسترده است و  باید خودمان این کشور را آباد تر کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.